1.3.2.4. 1.3.2.4. Avrupa-Güney Amerika Doğu Sahili Hattı 1998 yılında Latin Amerika ülkelerine sıçrayan Asya krizinin etkisiyle Brezilya hükümeti faizleri yükseltmiş, Realdeki büyük devalüasyon sonucu da ithalât azalmıştır. Dolayısıyla 1998 yılında 340.000 TEU olan piyasa hacmi 1999’da 240.000 TEU’ya düşmüştür. Tonajın kuzeye kaymasıyla navlun hadlerinde normalleşme sağlanabilmiştir. 1.3.2.5. 1.3.2.5. ABD-Doğu Sahili - Güney Amerika Doğu Sahili Hattı Amerika arası Doğu Sahili Hattı da Brezilya'nın ithalât ve ihracatına bağlı bir gelişim göstermektedir. 1998 yılında tonaj fazlalığı oluşmasının yarattığı navlun düşüşü etkisini sürdürmüştür. İlk defa kuzey istikametindeki iş hacmi güneyin üzerine çıkmıştır. Piyasada denge sağlanması, Brezilya ekonomisindeki düzelme kadar, piyasadaki firmaların tonajı indirmesine de bağlıdır. 1.3.2.6. 1.3.2.6. ABD-Batı Sahili - Güney Amerika Batı Sahili Hattı İthalâtı ve ihracattaki düşüşün etkisiyle 1999 yılının sonuçları da bu hat için beklenenin gerisinde kalmıştır. "Hamburg-Güney/Columbus Line"ın, "Transportaciõn Maritima Mexicana" ve "Maruba" ile kurduğu AM-PAC Konsorsiyumu; Kanada, ABD, Orta ve Güney Amerika'nın batı sahili limanlarını birbirine bağlayan limanlar arasında ortaklaşa hizmet sunmaya başlamıştır. İşbirliği olumlu sonuç vermiştir. 1.3.2.7. 1.3.2.7. Transpasifik Hattı Asya Krizinin bu hatta yarattığı büyük dengesizlik 1999 yılında da etkisini sürdürmüştür. Kuzey Amerika'nın Asya'ya ihracatı % 5 artmış ise de, Asya'dan ithalâtı % 10 oranında düşmüştür. Bu dengesizlik tonajda optimum şartların oluşmasını engellemiştir. 2000 yılında da Kuzey Amerika'nın ithalatının oraya ihracattan daha çok artacağı beklenmektedir. 1999 yılında Transpasifik hattına yeni beş firma gelmiş ve bir Çin devlet kuruşunun da dahil olmasıyla bu hatta rekabet şiddetlenmiştir. 1.3.2.8. 1.3.2.8. Avrupa-Orta Doğu-Hint Okyanusu Hattı 1999 yılında yükte hafif bir artış kaydedilmiştir. 2000 yılında navlunlarda hafif artış beklenmektedir |