Tekil Mesaj gösterimi
Alt 02-02-2007, 15:40   #30
imparator
Guest
 
imparator - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 

1.3.2.9. 1.3.2.9. Avrupa - Uzakdoğu Hattı

Avrupa’nın Asya’ya ihracatındaki düşüş 1999 başlarında da devam etmiştir. Ancak yıl içinde ihracatta % 5 bir yükselme kaydedilmiştir. 2000 yılında bunun sürmesi beklenmektedir. İthalatta da % 6 artış beklenmektedir
1.3.2.10 Avrupa - Avustralya/Yeni Zelânda Hattı

Avrupa'dan Avustralya ve Yeni Zelanda'ya taşımalar 1999’da yüzde 6 artmıştır. Avrupa'ya ithalât ise % 3 yükselmiştir. 2000 yılında bu artışın devam etmesi beklenmektedir. Avustralya/Yeni Zelânda'ya taşımalardaki navlun düşüşleri kârlılığı olumsuz etkilemiştir. 2000 yılı için gerek güney, gerekse kuzey istikametinde ılımlı bir artış beklenmektedir. Ancak rekabet baskısıyla, navlun hadlerinde büyük bir yükseliş beklenmemektedir.
1.3.2.11 İç Asya Hattı

İç Asya hattındaki taşımalar da Asya Krizinden etkilenmiştir Ancak buna rağmen 1999 yılında yüzde 8 artış kaydedilmiştir. 2000 yılında iyileşmenin devamı beklenmektedir
1.3.2.12 Kuzey Amerika - Avustralya/Yeni Zelânda Hattı

Asya Krizinin etkisiyle iş hacmi bir önceki yılın seviyesinde kalmıştır. “Ocean Shipping Reform Act” de yapılan değişiklikle gizli anlaşmalara imkan tanınması piyasada saydamliği azaltmış ve güney istikametindeki navlun hadlerini aşağı çekmiştir. Ancak kuzey istikametindeki taşımalar konjonktürel durumdan kısmen olumlu etkilenmiş, Kuzey Amerika'ya et satışı artmıştır. Ancak uzakdoğudaki düzelmenin etkisiyle bu ileride azalacaktır.
1.3.2.13 Batı Afrika Hattı

Avrupa ve Batı Afrika arasındaki taşıma hacmi geçen yılın aksine düşmüştür. Bu daha ziyade Batı Afrika ülkelerinin azalan ithalatından ileri gelmektedir Ayrıca gereğinden fazla armatörün bu hatta yönelmesiyle bu hatta da belirli bir kapasite fazlalığı meydana gelmiştir. Dolayısıyla bu durum, navlun hadlerini de etkilemektedir. Alınan sonuçlar olumsuzdur. Birçok firmanın piyasadan çekileceğine ve dengenin sağlanacağına inanılmaktadır. Demokratikleşme süreci devam eden Nijerya'dan orta vadede olumlu etki beklenmektedir.
1.3.2.14 Güney Afrika Hattı

1999 yılında bölgedeki daralma durmuştur. Bunker maliyetlerindeki yükselişe rağmen, navlun hadlerindeki düzelme sonucu gemilerin kapasite kullanımı yükselmiştir. Gelecekle ilgili beklentiler olumludur
1.3.2.15 Hint Okyanusu/Doğu Afrika Hattı

Güney istikametinde Avrupa'nın Hint Okyanusu'ndaki adalara taşımaları geçen yıldaki gibi yükselmiştir. Ancak, adalardaki gelişmeler birbirinden farklıdır. Kuzeye doğru hacimde durgunluk hakim iken, Madagaskar’ın önemi artmıştır.
Bu alandaki yoğun rekabet yılın ilk aylarında navlun düşüşlerine yol açmıştır. Orta vadede yükselen maliyetleri karşılamak için navlunlarda yükseliş gereklidir.
Doğu Afrika ekonomisinde bir iyileşme görüldüğü gibi, Kenya’daki seçimlerde istkrarlı bir gelişmenin işaretleri görülmüştür. Ancak, kahve ihracatı henüz El Niño’nun etkisinden kurtulamamıştır. Bilhassa, kuzey istikametindeki navlunlar büyük düşüş göstermiştir. Bilahare bu düşüş durmuştur. Hindiçini bölgesinin önem kazanarak, Avrupa ile ticaretteki kayıpların telafi edilmesi beklenmektedir
  Alıntı ile Cevapla