Tekil Mesaj gösterimi
Alt 02-02-2007, 15:42   #36
imparator
Guest
 
imparator - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 

Dünya filosu 1998 yılındaki % 1.4 değerinden sonra, 1999 yılında % 1.3 artmış eski tonaj ise daha etkili gemiler ile yer değiştirmiştir. 1999 yılının başlangıcı itibariyle yeni teslim tonaj % 5.5, çıkan tonaj % 4.4 dür. Uluslararası taşımacılığa ilaveten kabotaj taşımaları ve depolama da bazı talep unsurlarına bağımlı olmaktadır. Tanker filosunun %7’si ve dökme yük gemilerinin %7’si olmak üzere 50 mDwt gemi kabotaj taşımalarına angaje olmuştur. Kuru ve yaş dökmeyük depolaması sadece tankerler vasıtasıyla, hemen hemen aynı düzeyde 3.4 Milyon Dwt olarak gerçekleşmiş, diğer gemiler için minimal düzeyde kalmıştır.

Gaz piyasasında ise çeşitli eski VLGC’lar hala depolama maksadıyla kullanılmaktadır. Lay-Up tonaj 6.2 milyon DWT’dan 6.4 milyon Dwt’a yükselmiştir. Bu değer, bütün dünya ticaret filosunun %9’unu oluşturmaktadır. Kayıtlı Lay-Up tonaja ilaveten liman bekleme süreleri ve azaltılmış yük alımı da bu hususa ilave unsurlar olmaktadır. Tamir sürecinin azalması da önemli bir gözlemdir. Ağır trafik ve yetersiz altyapı nedeniyle liman bekleme sürelerinin uzaması da talebi etkilemektedir.
  Alıntı ile Cevapla