Tablo 5 Sektörel Olarak Online Alış-Veriş Gelirleri
1996 1997 1998 1999 2000 Bilgisayar Ürünleri $140 $323 $701 $1228 $2105 Gezi $126 $276 $572 $961 $1579 Eğlence $85 $194 $420 $733 $1250 Giyim $46 $89 $163 $234 $322 Hediyelik Eşya ve Çiçek $45 $103 $222 $386 $658 Yiyecek & İçecek $39 $78 $149 $227 $336 Diğer $37 $75 $144 $221 $329 Toplam $518 $1138 $2371 $3990 $6579 Yukarıdaki tabloda 1996 yılından bu yana internette alisveriş yapılan ürünlerin neler olduğunu ve bunlara ne kadar para harcandığını görmekteyiz. çarpıcı bir örnek şu ki bilgisayar ürünleri 1996 yılında 140 dolarlık bir hacimle alınırken 2000 yılına gelindiğinde bilgisayar ürünlerine verilen değerdeki ve eğilimlerdeki değişimi izliyoruz. Hediyelik eşya ve çiçek konusundada internette alışveriş eğilimi internetin ilk kullanıldığı yıllardan bu yana oldukça artmış ve insanları sevindirme sektöründe de internet kolaylıklarından birisi olmuştur. Tablo 6 SIK SIK ALINAN MALLAR
MAL
(%) 1998
(%) 1999
kitap
10
26
CD
10
24
Bilgisayar yazılımı
11
21
Bilgisayar parçaları
7
13
uçak biletleri
5
12
Ülkemizde elektronik ticaretin dört aşamada gerçekleştirilebileceğini söylemek mümkündür. - Birinci aşama, bilgisayar ağları üzerinden bilgi ve belgelerin değişimidir. Bu konuda ülkemizde de kapalı sistemlerde başarılı uygulamalar vardır. Ancak, açık sistemler üzerinde ulusal ve uluslararası veri değişimi için, örneğin BM/EDIFACT gibi bir standardın uluslararası düzeyde kabul edilmesi gerekmektedir.