SONUÇ Elektronik para da dahil olmak üzere, günümüzde internette kullanıan elektronik ödeme şekillerinin hepsi, internet üzerinden yapılacak ödemelerin güvenli ( üçüncü kişilerin müdahalesine karşı korumalı ), kişilerin özel alanlarını ihlal etmeyecek şekilde ( anonim ) ve hesaplı olmasını sağlamayı hedeflemektedir. Bu alanda bankalar dışında özellikle, e-para ihraç eden kurumlar arasında kıyasıya bir rekabet yaşanmaktadır. Her e-para kurumu, bu pazarda bir an önce yer alabilmek ve payın çoğunu kapabilmek için, değişik ülkelerde kendi sistemini kurmaya çalışmakta ve bu amaçla ilgili ülkenin yetkili kurumlarıyla görüşmeler yapmaktadırlar. Ancak tüm bu rekabetin temelinde IBM, Microsoft, Netscape gibi büyük bilgisayar şirketlerinin rekabeti yatmaktadır. Elektronik ödeme şekillerinden elektronik para, henüz çok yeni uygulama alanı bulan bir kurum olduğu için, makalemizde değinmeye çalıştığımız Merkez Bankasının para politikası ve özellikle kara para aklama açısından doğurabileceği sorunlara cevap vermek için, ülkemizde Merkez Bankası kanununda yapılan değişiklikle temeli atılan bu kurumlarının, somut olarak uygulanmasını beklemek gerekecektir. |