Tekil Mesaj gösterimi
Alt 03-02-2007, 14:36   #4
imparator
Guest
 
imparator - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 

Esneklik: Kanalın mümkün olduğunca esnek olması firmanın ülkedeki, pazar bölümünün zevk ve ihtiyaçlarındaki v.b. değişen koşullara uyum sağlayabilmesi açısından önemlidir.
Firmaların etkili ve verimli bir kanaldan hedef ülke pazarına giriş yapabilmeleri için kanal seçeneklerini yukarıdaki kriterlere göre değerlendirmeleri, kararlarını bu kriterlere göre ve firma kaynakları, ürün, firma kapasitesi ve deneyimi, pazar koşulları gibi faktörleri de göz önüne alarak vermeleri gerekmektedir.
Göz Önünde Bulundurulması Gereken Faktörler:
· Firmanın Kaynaklarının Durumu
· Firmanın Büyüklüğü ve Kapasitesi
· Firmanın Ürünlerinin Yapısı
· Önceki İhracat Deneyimleri
· Seçilen Pazardaki Koşullar
Yöneticilerin hedef pazarı, bu pazardaki dağıtım sistemini, kar marjlarını incelemeden, rastgele bir partner seçerek dağıtım kanalına giriş yapmaları ne kadar derin olduğunu, ne kadar yüzeceklerini ve kıyıya ne zaman çıkacaklarını bilmedikleri bir suya dalmalarıyla eşdeğerdir.
Dağıtım kanallarının oluşturulması konusundaki kararlar , firmaların karşı karşıya kaldığı en karmaşık ve zorlayıcı kararlardır.Çünkü firmanın kanal seçimi firmanın pazarlama kararlarını doğrudan etkilemektedir.
Her bir kanal sistemi değişik bir getiri ve maliyet düzeyi yaratmakta, aynı zamanda farklı bir pazar bölümüne ulaşmaktadır.
Kanal dizaynı firmanın hedef pazar bölümünün ihtiyaçları, firmanın kaynakları (insan, bilgi, ilişkiler, varlıklar) ve hedef pazardaki koşullar ve ürününün özellikleri çerçevesinde belirlenir. Firma daha sonra aracı türleri, aracı sayısı ve her birinin kanaldaki sorumluluğu çerçevesinde başlıca kanal alternatiflerini belirler.
Her bir kanal alternatifi ekonomik, kontrol ve esneklik kriterlerine göre değerlendirilmeli ve bu kriterler çerçevesinde firmanın ürünü ve firma kaynakları ile uyumlu kanal seçilmelidir.
  Alıntı ile Cevapla