Tekil Mesaj gösterimi
Alt 03-02-2007, 14:36   #8
imparator
Guest
 
imparator - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 

5. Acenta ve Distribütör Sözleşmelerinde Yer Alması Gereken Unsurlar
Firmaların aracı firmaları ile sorunsuz ve uzun vadeli ilişkiler kurmaları ancak iyi bir sözleşme ile mümkündür. İyi bir aracı sözleşmesinde aşağıdaki koşulların mutlaka bulunması gerekmektedir.
· Anlaşma tarafları
· Ürün tanımı (rakip/rakip olmayan ürün tanımı)
· Kapsanan bölge
· Kapsam sınırları
· Anlaşma süresi
· Yerel reklam sorumluluğu
· Deneme süresi
· Periyodik raporlar
· Gizlilik gerekleri
· Sözleşmenin sona erme nedenleri
· Ödeme/fiyatlandırma şekli (FOB-CIF gibi)
· Force majeure (mücbir sebep)
· Genel hükümler
· Yasal tercih
6.Sonuç
Dağıtım kanallarının oluşturulması kararları firmaların karşı karşıya kaldığı karmaşık ve zorlayıcı kararlardır. Kanal seçimi firmanın pazarlama kararlarını doğrudan etkilemektedir. Hedef bir pazara yanlış kanallardan ulaşmaya çalışmak firmaların pazarlama faaliyetlerinin başarısızlıkla sonuçlanmasına neden olmakta, karlılıklarını olumsuz yönde etkilemektedir.
Her bir kanal sistemi değişik bir getiri ve maliyet düzeyi yaratmakta, aynı zamanda farklı bir pazar bölümüne ulaşmaktadır.
Dağıtım kanalı, bir ürünü ya da hizmeti tüketiciler ya da işletmeler için kullanılabilir/tüketilebilir hale getiren işletmeler setidir. Dağıtım kanalları ürünleri üreticiden tüketiciye ulaştırırken bilgi toplama ve dağıtma; promosyon; müzakere; fiziksel dağıtım; finansman ve risk üstlenme gibi bazı işlevleri de yerine getirmektedir.
  Alıntı ile Cevapla