Tekil Mesaj gösterimi
Alt 05-02-2007, 09:43   #12
imparator
Guest
 
imparator - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 

Çeşitli komisyoncular
- Yerli tüccarlar
- Yabancı uyruklu tüccar ve temsilciler
- İhracatçı birlikleri ve kooperatifler
- Üretici firmadan bağımsız fakat onun ürünlerini yurt dışına pazarlayan ihracat şirketleri
- Birleşik ihracat yönetimi şirketleri
- Genel ihracat şirketleri
İndirekt ihracatın en büyük avantajı, üretici firmanın hiçbir ihracat tecrübesi olmasa dahi bu şekilde ihracat yapabilmesidir. Bunun yanında indirekt ihracat­ta politik ve pazar riski de üretici firma için söz konusu olamaz. İndirekt ihracat bu avantajları sağlarken, meydana getir­diği en büyük dezavantajlardan birisi de, işletmenin ürün dışında pazarlama karmasının diğer elemanları üzerinde kontrolü sağlayamamasıdır. Uluslararası pazarlar hakkında çok sınırlı bilgi edinil­mesi ve ihracatla elde edilen satışlar üzerinden sağlanan gelirin de düşük ol­ması indirekt ihracatın diğer dezavantajlarını oluşturmaktadır
3.1.2. Direkt İhracat

Direkt ihracat uluslararasılaşma sü­reci içerisinde üçüncü adımı oluştur­maktadır. Direkt ihracatta işletmeler biz­zat kendileri çeşitli yöntemler kullana­rak ihracat faaliyetlerini gerçekleştirmek­tedirler. İşletmeleri direkt ihracata yön­lendiren en büyük nedenlerden biri uluslararası pazarlamada indirekt ihra­cata kıyasla daha fazla kontrolü elinde tutmak gerekçesi öne sürülebilir. Bunun yanında direkt ihracat-firmalara daha fazla kazanç elde etme olanağı tanır. Bunun yanında direkt ihracatı tercih eden işletmeler-sağlam bir-organizasyo­nu da kurmak zorundadırlar. Bu organi­zasyon içerisinde uluslararası bölüm ay­rı olabileceği gibi, ana firmaya bağlı ayrı bir ihracat şirketi de olabilir. Fakat so­nuçta işletmeler bu ihracat birimleriyle tam bir bütünleşme içerisinde olmak zo­rundadırlar
  Alıntı ile Cevapla