Tekil Mesaj gösterimi
Alt 05-02-2007, 09:45   #14
imparator
Guest
 
imparator - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 

Genellikle yeni bir ürün belirli bir zamanda ve firmanın ürün yelpazesinin belirli bir bölümünde etkili olur. Bu du­rumda satış hacmi ulusal sınırlar dışında üretim veya satış birimlerinin kurulması­na izin vermeyecek kadar geniş olmaya­bilir.
Ayrıca uluslararası pazarlarda faali­yet göstermenin ekonomik risklerinden dolayı da üretici bu riskleri düşürme eği­liminde olabilir. Bu noktada lisansı; söz konusu ürünü kendi kendine geliştirme­nin daha maliyetli olacağı inancını taşı­ması durumunda, üretici firma ile lisans anlaşması yapmayı tercih edecektir.

Hatta teknolojik gelişmelerin çok sık ol­duğu ve bu değişikliklerden farklı birçok ürünün etkilenmesi durumunda da ulus­lararası pazarlardaki işletmelerin birbir­leriyle her ürün ve pazarda rekabet et­mek yerine karşılıklı lisans anlaşmaları (cross-licensing) yaptıklarını görmekteyiz. Ayrıca lisansör firmalar ulusal sınır­ları dışında lisanslama olanağı vererek ek kazanç da elde edebilirler. Üstelik bu firmalar sözü edilen ek kazançlarını ye­ni araştırma ve geliştirme faaliyetlerinde kullanabilecekleri gibi, eski araştırma ve geliştirme faaliyetlerinden de getiriyi ar­tırmış olurlar.Bu­nun yanında lisans anlaşmaları lisansör firmaya hiçbir sermaye yatırımı zorunlu­luğu getirmez. Bir anlamda lisansör firma ekonomik riskle­re ve sermaye yatırımına girmeden, ürünlerini uluslararası alanda pazarlamış olur. Ancak bunun karşılığında li­sansör firmanın direkt yatırım veya ortak girişime göre daha az kazanç elde ede­bileceği söylenebilir.
  Alıntı ile Cevapla