Tekil Mesaj gösterimi
Alt 05-02-2007, 09:45   #15
imparator
Guest
 
imparator - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 

Lisans anlaşmalarına stratejik açıdan bakıldığında; teknolojik yönden güçlü firmalar ürün hatlarını sürekli yenileye­rek, rekabette kendilerine avantaj sağla­yan nitelikleri uygularlar. Bunun sonu­cunda sözü edilen işletmeler bazı ürün­leri ve teknolojileri bırakmak zorunda kalabilirler. Fakat bırakılması gereken ürün veya teknolojilerin, kârlı bir şekilde ulusal sınırlar dışında başka işletmelere transferi de mümkündür
Bu sayede işletmeler kendi üretim stratejisine uygun olmayan teknoloji ve ürünleri başka firmalara lisans anlaşma­larıyla devrederek, stratejik amaçlarına ulaşabilirler. Diğer taraftan lisanslama işletmele­rin uluslararası pazarlara girmesinde ge­nellikle en kolay ve hızlı yoldur.
Uluslararasılaşma süre­cindeki bu işletmeler yabancı ülkelerin gümrük mevzuatlarından kaynaklanan sorunlarla karşılaşmadıkları gibi, ürünle­rinin pazarlanmasında da hazır bir dağı­tım ve servis hizmetine sahip olurlar. Ayrıca lisansör firmalar lisanslama saye­sinde hızlı bir şekilde lisansının bulun­duğu pazar hakkında bilgi edinir ve sağ­lam bir pazar geliştirme stratejisi ortaya koyabilir.
Zaten uluslararasılaşma sürecinde pazar geliş­tirme çabaları içerisinde bulunan ana firma, lisans anlaşması kanalıyla uluslar arası pazarlar hakkında sağlıklı ve hızlı bilgiler edinir. Bu sayede lisansör işlet­meler uluslararası pazarlarda olumlu imaj ve ürün kabulünü teşkil edebilirler. Hatta oluşturulan bu ürün kabulü ve ima] sayesinde lisansör firmalar diğer ek ürünlerini de yabancı ülkelere pazarla­ma olanağına kavuşur.
  Alıntı ile Cevapla