Tekil Mesaj gösterimi
Alt 05-02-2007, 09:46   #20
imparator
Guest
 
imparator - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 

3.3.1. Ortak Girişim (joint Venture)

Uluslararasılaşma sürecinde ortak girişim genellikle dördüncü aşamada gündeme gelir. Ortak girişim konusunda iktisatçıların, işletmecilerin ve hukukçu­ların üzerinde anlaştıkları tam bir tanım mevcut değildir.
Ancak uluslararası pa­zarlama açısından ortak erişini tanım­larsak; iki veya daha fazla isletmenin ge­nellikle üretim ve dağıtım faaliyetlerini gerçekleştirmek için kurdukları fakat hiçbirinin bu ortak girişim üzerinde tam hakimiyetinin olmadığı ancak yönetim­de söz sahibi olduğu ortaklık seklinde tanımlayabiliriz.
Ortak girişimler çeşit; aşamalarda yatırım gerektirdiklerinden uluslararası pazarlamada yüksek riskli bir stratejidir. Fakat ortak girişimde bir veya birkaç or­tak ev sahibi ülkede olduğundan ve or­tak girişimin çok ortaklı far nitelik taşı­masından dolayı politik W pazar riskleri direkt yatırıma kıyasla düşüktür. Örne­ğin General Motors'un Mısır'da politik ve pazar risklerini aşağıya çekmek için bir devlet şirketi plan .Kasar Car Company ile ortak girişime gittiklerini gör­mekteyiz. Diğer yönden Toyota şirketinin Türkiye'de Sabancı Holding ile ortak girişime gitmesinde yi­ne aynı amaçların olduğu söylenebilir. İşletmelerin uluslararası pazarlarda reka­bette avantaj elde etmek amacıyla da ortak girişime yöneldiklerini görmekte­yiz. Bazı işletmeler, zayıf fonksiyonlarını göz önüne alarak bu yöneriyi güçlen­dirmek ve rekabette üstünlük elde et­mek için ortak girişim karan alabilirler. Örneğin, bu nedenle Coca-Cola ve Nestle içime hazır çay ve kahveleri üret­mek ve pazarlamak için bir ortak girişim kurmuşlardır.
  Alıntı ile Cevapla