Tekil Mesaj gösterimi
Alt 05-02-2007, 09:53   #39
imparator
Guest
 
imparator - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 

8. ÜRÜNÜN DIŞ PAZARDA TANITILMASI

8.1. Fuarlar

Uluslararası ticaret ve sanayi fuarları ihracatçı için hem vitrin hem de pazar yeri görevini yaparlar. Buralarda ihracatçı malını ser­gileyebilir, ilgilenenlere ayrıntılarını iletebilir; alıcılarla bağlantılar kurabilir. Fuarlar genel ve özel diye iki ana gruba ayrılırlar. Genel fuarda gıda maddelerinden konfeksiyona veya ağır sanayi makinalarına değin çok değişik ürün grupları sergilenir. Bunlar ülkelere göre ayrılabilecekleri gibi ürün tiplerine göre de ayrı pavyon ve sek­siyonlarda sergilenebilirler. İzmir ve Milano uluslararası fuarları ge­nel türdeki fuarlar arasında sayılabilirler. Özel fuarlar veya uzmanlık fuarları tekstil, deri eşyası, otomotiv gibi belirli bir sanayi grubunun ürünlerini toplarlar. Örneğin, Köln'deki ANUGA, Münih'deki IKOFA ve Paris'teki SIAL fuarları sadece gıda maddeleri üzerine uzmanlaş­mıştır.
Genel fuarlar toplumun değişik kesimlerinden ziyaretçi çektik­lerinden özellikle dayanıklı ve dayanıksız tüketici mallarının tanıtılma­sında yararlıdır. Bu tür fuarlara katılan ülkeler genellikle mallarını bir pavyonda toplarlar. Bu yolla ülke sanayinin gücü ve ürünlerinin genel bir imajı da iletilir.
8.2. Reklâm

^Reklâm, ihracatçının satmak istediği ürününün kartvizitidir; onun kim olduğunu (marka), ne iş yaptığını (ürün avantajı), ve adresini (satış noktası) bildirir. Temelde, reklâm bir haber ve bilgi verme aracıdır. Ürün hakkındaki temel bilgileri onunla ilgilenebilecek kitleye aktarır. Amacı, ürünün kim olduğunu söyleyip, ne yaptığını anlat­mak ve bu suretle ürünü potansiyel alıcılar kitlesinden yeni kişilere denetmek, o kitle içinde markanın bilincini yaratmaktır.
  Alıntı ile Cevapla