Tekil Mesaj gösterimi
Alt 05-02-2007, 09:53   #40
imparator
Guest
 
imparator - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 

Ürününün reklâmını yapmaya karar veren ihracatçı ilk olarak bir reklam ajansı bulmak zorundadır. Sonra reklâm stratejisini, bu ajansa iletecek veya ajansla birlikte oluşturacaktır. Reklâma ayı­racağı Bütçenin değişik reklâm araçları arasında nasıl dağılacağına karar verdikten sonra ihracatçı, ajansın hazırladığı reklâmları değer­lendirecek, uygulatacak ve sonuçlarını denetleyecektir.
8.3. Satışı Teşvik Yöntemleri

Reklam ve kişisel satış etkinliklerinin dışında kalan, ürünle ilgili olan ve planlı haberleşmeye dayanan bütün pazarlama çalışmaları, sözgelimi, örnek, kupon ve hediye dağıtımları, her çeşit piyango ve yarışmalar, perakende fiyat indirimleri ve piyasa Iskontoları, piya­saya ve satış örgütüne verilen normalin dışındaki her türlü primler, tüketici ve piyasa ile olan doğrudan her türlü iletişim satışı teşvik (satış promosyonu) yöntemlerinin kapsamına girer.
Uluslararası pazarlara giriş zorluk ve zamanlama açısından işletmeler için önemli karar alanlarından birini oluş­turmaktadır. Günümüzde uluslararasılaşma olgusu, işletmeler için artık alter­natif olmaktan çıkıp zorunluluk haline gelmiştir.
Dış pazar fırsatlarını değerlendirmeyip, sadece yurt içi faaliyetlerde bulu­nan firmalar gümrük tarifelerindeki in­dirimler ve liberal ekonomik politikalar "nedeniyle, eninde sonunda kendi ülke­lerinde bile yabancı rekabetle karşılaş­mak durumunda kalmaktadırlar. Bu "bağlamda," artık yerel firmaların uluslar arası rekabetle karşılaşılmayacağı an­lamına gelmemektedir. O halde kendi pazarlarını yabancı firmalarla paylaş­mak zorunda kalan firmalar için yaban­cı rakiplerin pazarlarını da hedeflemek kaçınılmaz hale gelmiştir. Ayrıca, pek çok ülkede kronikleşmiş ticaret açığı firmaları hükümetlerin de desteğiyle uluslararası pazarlara girmeye, yeni pa­zarlar aramaya ve mevcut pazarlardaki paylarını arttırmaya yöneltmektedir.
  Alıntı ile Cevapla