Tekil Mesaj gösterimi
Alt 05-02-2007, 09:53   #41
imparator
Guest
 
imparator - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 

Ancak uluslararası pazarlara giriş oldukça detaylı ve çok boyutlu incele­meyi gerektiren bir konudur. Dış pazar­lar bazı durumlarda firmalara çok iyi fırsatlar sunarlar. Bütün bunlara rağ­men, en iyi fırsatları sunan pazarlara bi­le girişte firmalar birtakım engellerle karşılaşırlar.
9. ULUSLAR ARASI PAZARLARA GİRİŞTE KARŞILAŞILAN ENGELLER

9.1. Pazara Giriş Engellerinin Önemi

Günümüzde, uzun dönemli planla­maya önem veren yöneticiler yeni pa­zarlara girmeye çalışarak ve uygun pa­zara giriş stratejileri geliştirerek büyü­me hedeflerini gerçekleştirmeyi amaç­lamaktadırlar Endüstriler geliştikçe yeni ürünler ve yeni pazarlar ortaya çıkmaktadır. İşletmelerin en önemli ilgi alanlarından biri de bu ye­ni, ürünler ve yeni pazarlar kompozis­yonunda yer alıp almayacakları, yer alacaklarsa bunun ne şekilde gerçekle­şeceğidir.
Bu arada özellikle ürün ya­şam eğrilerinin kısalması yeni pazarlar bulmayı daha da büyük ihtiyaç haline getirdikçe, pazara giriş faaliyeti önemli kararlardan biri haline gelmiştir. Ayrıca bir firma için doğru olan stratejik kara­rın bir diğer firma için rahatlıkla yanlış olabileceği düşünülürse, firmaların pa­zara giriş gibi konularda ne kadar zor kararların eşiğinde oldukları görülebi­lir. Pazara giriş kararının önemi sadece pazara girmek isteyen firmalarla sınırlı değildir. Yeni firmaların pazara girişi bu firmalara özgü bir karar olmakla birlikte pazardaki firmaları da etkiler. Ürünleri yaşam eğrisinin neresinde olursa olsun, firmalar her zaman paza­ra girebilecek yeni firmaların tehdidiy­le karşı karşıyadır.
Porter’e (1992; 37) göre rekabetçi strateji oluşturmanın temeli firma ve iş­letmenin çevresiyle yakından ilişkilidir. Ayrıca endüstri yapısının firmanın takip edeceğistratejilerle rekabet koşulları üzerinde büyük etkisi vardır. Bir endüstrideki rekabet yoğunluğu kaynağını rastlantının ve-mevcut-rakiplerin davra­nışlarının ötesinde ekonomik yapıda bulur. Bir endüstrideki rekabet koşulları beş temel rekabetçi güce bağlıdır. Bunlar,
  Alıntı ile Cevapla