Buna karşılık Oster farklı bir yaklaşımla, hükümetin Porter'ın analizindeki tüm rekabet kaynakları üzerinde etkili olduğunu iddia etmektedir. Porter'in bu çalışması Dickson'un da belirttiği gibi literatüre önemli bir katkı sağlamakla birlikte, eleştiriler doğrultusunda daha da geliştirilmeye ihtiyaç duymaktadır. Bu çalışmanın temelini oluşturan pazara giriş konusunun Porter'm analizinde yer alması, pazara giriş engellerinin rekabet kavramı içersindeki yerini görmek açısından yarar sağlamaktadır. Bu noktada eleştirilere rağmen söz konusu model, pazara giriş engelleri açısından büyük ölçüde işlerliğini korumaktadır. Görüldüğü gibi sadece pazarda mevcut firmalar üzerinde yoğunlaşan eski rekabet anlayışı yerini daha kapsamlı, alıcıları da içeren yeni rekabet anlayışına bırakmıştır. Bu nedenle, yeni rekabet anlayışına bağlı.olarak çeşitlenen pazara giriş engelleri de günümüzde bir işletmenin faaliyetlerinin sürdürülmesinde daha da önem kazanmaktadır. Uluslararası Pazarda Engeller Bir firmanın dış pazar faaliyeti temel olarak üç aşamada incelenebilir: 1. Pazara giriş öncesi 2. Pazarda faaliyet aşaması ve 3. Pazardan çıkış aşaması |