Tekil Mesaj gösterimi
Alt 05-02-2007, 09:57   #45
imparator
Guest
 
imparator - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 

Bu üç aşama farklı ve önemli karar alanlarına temel oluşturması nedeniyle firmalar için ayrı stratejik değer ve öneme sahiptir. Bu üç farklı aşamada, firma dış pazar çevresinin sağladığı fır­sat ve tehditleri değerlendirme yoluna gider. Bu bağlamda, en az fırsatlar ka­dar tehditlerle de karşılaşır. Bu çalışma daha çok "engeller" olarak nitelendiri­lebilecek tehditlerin her bir aşamada firmaları nasıl etkileyebileceği incelen­mektedir.
Günümüzde artan rekabet, firmala­rın ister iç pazar olsun, ister dış pazar olsun, pazara girişlerinden pazardan çıkışlarına kadar tüm faaliyetlerini etkile­mektedir. Yukarıda da bahsedildiği gibi rekabet kavramı artık sadece rakiplerle sınırlı kalmayıp tedarikçileri ve alıcıları da kapsayan bir kavram halini almıştır. Herhangi bir firma için rekabet, pazara girme isteğiyle.başlayıp tamamen pa­zardan çıkana kadar devam etmektedir. Bu bağlamda rekabetin her bir pazar için farklı dinamikler sunması kaçınıl­mazdır. Bu nedenle de, pazarlama sü­recinin her aşamasında çeşitli ilişkilerde ortaya çıkan rekabete bağlı tüm dina­mikler, firmanın planlanmış, mevcut veya olası faaliyetlerini zorlayıcı etki yarattıklarından dolayı kısaca faaliyet engelleri olarak tanımlanabilirler.
Bir arada faaliyet engelleri olarak tanımlayabileceğimiz bu engel­leri üç grupta toplayabiliriz
1. Pazara giriş engelleri (market entry barriers)
2. Pazarda hareket engelleri (mobility barriers)
3. Pazardan çıkış engelleri (market exit barriers)
Geçmişteki.klasik rekabet anlayışı­na zıt olarak, günümüzde rekabet ko­şullan firmaları daha pazara girmeden yakalamaktadır. "Pazara giriş engelleri" olarak karşılaşılan engeller firmaların daha pazara girmeden zorlanmalarına neden olmaktadır.
  Alıntı ile Cevapla