Gerçi bu pazara giriş engellerinin bir kısmı herhangi bir "yeni pazara giriş"in doğasında olan ve her firmanın belli fakat farklı bir seviyede karşılaşabileceği engeller olmakla beraber; günümüzde tamamiyle pazardaki firmalar tarafından yeni firmaların pazara girişini engellemek için oluşturulmuş engeller de azımsanmayacak derecededir. Klasik rekabet anlayışının temelini oluşturan pazardaki rekabet koşulları ancak bu aşama geçildikten sonra karşılaşılan engellerdendir. Bu noktada önem kazanmaya başlayan diğer engel türü pazarda hareket engelleri olur. Firmaların daha başka karşılaşabilecekleri engel yokmuş gibi görünse bile, pazardan çıkmak istediklerinde dahi firmalar, çeşitli engellerle karşılaşırlar. Bu engellere de pazardan çıkış engelleri adı verilir. 9.2. Pazara Giriş Engelleri: Farklı Sınıflandırmalar Yukarıda da bahsedildiği gibi, dış pazarlarla ilgili olarak karşılaşılan engellerin başında pazara giriş engelleri gelir. Pazara giriş engellerinin kaynakları firmanın kendi imkansızlıkları, pazarda mevcut rakiplerin engelleme çabaları ve hükümetlerden kaynaklanan engeller gibi unsurlara bağlı olarak değişebilir. Ancak gene} olarak pazara giriş engelleri dendiğinde, çoğunlukla pazarda hali hazırda faaliyet gösteren rakip .firmalardan kaynaklanan engeller kastedilmektedir. Çünkü, günümüzde işletmeler sadece mevcut rakiplerle rekabet etmekle kalmayıp pazara girmek isteyen potansiyel rakipleriyle-de uğraşmaktadırlar. |