Tekil Mesaj gösterimi
Alt 05-02-2007, 09:57   #47
imparator
Guest
 
imparator - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 

Pazara giriş engelleri tanım olarak işletmelerin pazara girişini engelleyen ya da zorlaştıran faktörlerdir. Örneğin, Dinçer'e göre pazara girişte yapısal ve hukuki engeller bulunabi­lir. Mesela, işletmenin içinde bulundu­ğu sanayi sektörünün ekonomik yapısı (monopol, oligopol ve normal rekabet şartları), işletmenin büyüklüğü, talebin sabit oluşu, pazarlama kanallarındaki hakimiyet, firmalar arasındaki anlaşma­lar vs. piyasaya yeni rakiplerin girmesi­ni zorlaştırabilir.Veya marka ve pa­tentlerle ilgili düzenlemeler, yerli sanayii korumaya yönelik gümrük kanunla­rı, hukuki olarak işletmeleri rekabetten koruyabilir. Bu noktada pazara girişi engelleyen başka mikro ve mikro en­gellerden söz edilebilir.
Pazara giriş engelleri konusunda bir sınıflandırma yapabilmek yeterince ko­lay değildir. Robinson ve Fornell pazara giriş engeli oluştu­ran kaynakların reklamdan doğal kay­nakların kontrolüne kadar çok değişik ve yaygın olduğunu belirtmektedir. Aynı zamanda pazara giriş engelleri birbirlerini etkileyerek yeni engellerin de ortaya çıkmasına yol açmaktadır.
  Alıntı ile Cevapla