Tekil Mesaj gösterimi
Alt 05-02-2007, 09:58   #48
imparator
Guest
 
imparator - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 

Ayrıca pazara giriş engellerini sınıflan­dırmada bir iç pazar dış pazar ayrımı yapmak da kolay değildir. Ancak her dış pazarın söz konusu ülkede aynı za­manda bir iç pazar olduğu da düşünül­düğünde, genellikle uluslararası pazara giriş engellerinin çoğu zaman iç pazara giriş engellerini de içermesi beklenir­ken, dış pazarlarda uluslararası faaliyet­ten doğan bazı farklı engellerin de orta­ya çıkması kaçınılmazdır.
Salop, pazara giriş engellerini genel olarak ikiye ayırmakta­dır. Birinci tür engeller, özel olarak en­gel olsun diye geliştirilmemiş, firmanın faaliyetlerine bağlı olarak doğal biçim­de gelişmiş ve oluşmuş engellerdir. Sa­lop bu engelleri (innocent entry barri­ers) "masum" pazara giriş engelleri olarak tanımlar. Bu tür pazaragiriş engel­lerine verilebilecek en güzel örnekler üstün üretim; teknolojisi, ürün dizaynı, patent, vs.dir. Özellikle pazarda öncü firmaların sahip oldukları en önemli üs­tünlükler bu masum pazara giriş engel­leri sayesinde kazanılır. Buna karşılık salt.olası rakiplerin pazara girişini kısıt­lamak amacıyla bilinçli olarak-oluştu­rulmuş engeller ise stratejik pazara giriş engelleri başlığı altında toplanmıştır. Bu tür engellere örnek olarak firmanın pa­zara yeni rakiplerin girmesini önlemek amacıyla yoğun reklam çabalarına ve­ya caydırıcı fiyat politikalarına başvur­ması verilebilir.
  Alıntı ile Cevapla