Ayrıca pazara giriş engellerini sınıflandırmada bir iç pazar dış pazar ayrımı yapmak da kolay değildir. Ancak her dış pazarın söz konusu ülkede aynı zamanda bir iç pazar olduğu da düşünüldüğünde, genellikle uluslararası pazara giriş engellerinin çoğu zaman iç pazara giriş engellerini de içermesi beklenirken, dış pazarlarda uluslararası faaliyetten doğan bazı farklı engellerin de ortaya çıkması kaçınılmazdır. Salop, pazara giriş engellerini genel olarak ikiye ayırmaktadır. Birinci tür engeller, özel olarak engel olsun diye geliştirilmemiş, firmanın faaliyetlerine bağlı olarak doğal biçimde gelişmiş ve oluşmuş engellerdir. Salop bu engelleri (innocent entry barriers) "masum" pazara giriş engelleri olarak tanımlar. Bu tür pazaragiriş engellerine verilebilecek en güzel örnekler üstün üretim; teknolojisi, ürün dizaynı, patent, vs.dir. Özellikle pazarda öncü firmaların sahip oldukları en önemli üstünlükler bu masum pazara giriş engelleri sayesinde kazanılır. Buna karşılık salt.olası rakiplerin pazara girişini kısıtlamak amacıyla bilinçli olarak-oluşturulmuş engeller ise stratejik pazara giriş engelleri başlığı altında toplanmıştır. Bu tür engellere örnek olarak firmanın pazara yeni rakiplerin girmesini önlemek amacıyla yoğun reklam çabalarına veya caydırıcı fiyat politikalarına başvurması verilebilir. |