Tekil Mesaj gösterimi
Alt 06-02-2007, 16:50   #2
imparator
Guest
 
imparator - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 

1.3.1. Erişim ve Sıklık

Gazeteler çoğu pazarlarda evlerin, iş yerlerinin yoğunluğuna girmektedir. Buna ek olarak okuyucudan okuyucuya el değiştirmekte, böylece de en yüksek etki alanı kazanmaktadırlar. Dergilerin tersine, gazetelerin çoğu günlük yayınlandıklarından, reklam veren firmalara kısa bir zaman dilimi içerisinde reklam mesajlarını sık yineleme olanağı sunar.
1.3.3. Kullanışlılık

Gazeteler her yere götürülebilir. İlanların kesilip inceleme, karşılaştırma ve sonradan kullanılmak üzere saklanabilirler.
1.4. Derginin Tanımı

Dergi süreli yayınların gazete dışındaki en önemli türüdür. Eski dildeki adıyla “Mecmua” derlemek, toplamak anlamlarını taşıyan kelimelerden almıştır adını. Ülkemizde mecmua ya da dergi kavramı, kitaba yakın olan ve yılda en çok 3-4 kez yayınlanan “ruvue”, “Rewiew”lerden gazeteye yakın olan ve haftada ya da 15 günde bir yayınlanan “magazine” kadar tüm süreli yayınları kapsayacak şekilde algılanmakta ve kullanılmaktadır.[1]
1.5. Derginin Özellikleri

Bir basın aracı olarak dergilerin diğerlerine kıyasla daha çok yararları vardır. Ününü gösterebilir, uzun metinlere yer verebilir ve kuponlar, ek ilan sayfaları verinin örnekleri gibi seçenekleri kullanabilirler. Ayrıca buna ek olarak dergilerin kendine özgü özellikleri de bulunur. Olağanüstü genel baskılara olanak veren kaliteli kağıda basılırlar. Ayrıca özel kişisel ilgi alanlarına diğer basın araçlarının yapmadığı ölçüde değinirler. Dergiler kendilerine bağlı okuyucuları çekmeye çalışırlar. Bundan dolayı kolay kolay göz ardı edilemezler. Dergiler reklam veren için hedef kitleyi özenle seçme olanağı sunarlar. Belli bir ürün için pazara çıkmış temel alıcıları etki altına alırlar. Dergiler ilanlarının etkileri uzun sürelidir.
  Alıntı ile Cevapla