Tekil Mesaj gösterimi
Alt 06-02-2007, 16:51   #6
imparator
Guest
 
imparator - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 

BÖLÜM III

3.1. Basın İlanlarını Oluşturan Ögeler

3.1.1. Başlık

Başlık, slogan, metin, marka ve bunu net belirten işaretlerle birlikte söz kısmını teşkil eder. Yazılı elemanlar için başlık okuyucunun ilk dikkatini çeken ve yaratıcı bu konularda sık sık kullanılan bir unsurdur. Metinin anlamını tamamlar ve kuvvetlendirir.[1]
Başlığın ilk görevi çarpıcılığı sağlamaktır. Bu başlık tarafından tek başına çözümlenebileceği gibi zaman zaman görüntü elemanlarından da yararlanılır.
Başlığın ikinci görevi ise doğru yolu göstermektir.
Başlığın üçüncü görevi metni okumak için tuzak kurmaktır.
Başlıkta öne çıkan bir ürünün yararından da söz edilebilir. Okuyucunun her hangi bir ilan için soracağı “içinde bana göre ne var? Sorusudur. Başlıca yararı ve özelliğiği çarpıcı bir başlıkla ortaya çıkartan “Nasıl” sorusuna karşılık veren başlıkları tıpkı özel bir bilgi veren ya da yararlı öneriler sunanlar gibi okuyanı özendirir.[2]
3.1.2. Metin

Metin ilginç ve okunaklı olmalıdır. Metnin eğlendirici ve içten olmalıdır. Ancak abartılı olmamalıdır. Özdeyişler ya da önemsizce seçilmiş sözcüklerden oluşmuş tek bir tümce yerine bitmiş tümceler ile yazılmış bir yazı bloğu olması okumayı kolaylaştırır.
3.1.3. Slogan

Bir reklam kampanyasının biricik bileşkeni slogandır. Eğer reklam veren firmayla özdeşteşmiş ve uzatılmış ise bir kampanyada sürükleyici öge olur. Sürekli çağrıştırır, tanınmayı sağlar, süreklilik kazandırır. Reklam veren firmeler etkili bir sloganı değiştirmede isteksiz davranır ve aynı sloganı uzun yıllar kullanabilirler.
  Alıntı ile Cevapla