3.1.4. Görüntü Ögesi Tasarımcı reklamın kavramını görsel biçime dönüştürmelidir. Bu işlem ilanda hangi ögelerin kullanılacağı ve verilen alanda onların nasıl düzenleneceğine karar vermeyi içerir. İşlemin ilk aşaması reklam sonuna çözümü düşünsel olarak “görme” anlamına gelen görselleştirmedir. Görselleştirmenin üç temel yaklaşımı vardır. 1) Tek başına ürünü göstermek 2) Belli bir ortamda göstermek 3) Kullanımı sırasında göstermek 3.1.4.1. Tek Başına Ürün Ürünü tek başına gösterirken, görselleştirme ürünün kendisini vurgular. Çoğu zaman, ürün arka planda bir fen, bir insan, bir katkı ya da görüntü olmaksızın boşlukta asılı görünür. İlandaki vurgunun tasarımı, stili, model değişikliği, renkler, güzellik ambalaj üzerinde olması yaygın kullanılan bir yaklaşımdır. Yeni ürün tanıtımlarında ilgiyi ana fikri olan yeni ürün üstünde toplamak için sıkça baş vurulur. Bazen de tek başına yettiği anlatılarak ayrıcalıklı saygınlığını öne çıkartmak için vurgulama ürün üstünde toplanır. 3.1.4.2. Belli Bir Ortamda Ürün Bu yaklaşımda vurgu, gerçekçi koşullar ya da ortada yer alan ürün üstünde yapılan görüntü, katkılar ve diğer destekleyici malzemeler belirli bir hava yaratmak için ek olarak kullanılabilir. |