Tekil Mesaj gösterimi
Alt 06-02-2007, 16:51   #8
imparator
Guest
 
imparator - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 

3.1.4.3. Kullanım Sırasında Ürün

Ürünü gerçekten kullanan insanları göstermektedir. Bu yaklaşımda ürünü kullanmanın getireceği yararlar vurgulanır. Kullanılan ortam odak noktasını ürün ve kullanımından uzaklaşmayacak biçimde yakınlaştırılır. İnsanlar ürünün yanı başında dikilirken ya da ona bakarken değil onu kullanırken gösterilmelidir.





BÖLÜM IV

4.1. Loyout

Loyout bir ilanın planı ya da tasarısıdır. Reklamın hangi ögeleri kapsayacağını, nasıl düzenleneceğini ve kabaca bitmiş ilanın tam olarak neye benzeyeceğini gösterir.
Genelde, etkili bir taslak hazırlamak için etkili metnin yorumunda başvurulan temel kuralların uygulanması gerekir. Okuyucu ya da izleyicinin ilgisi çekilmeli, ilana göz gezdirmesi sağlanmalıdır.
4.1.1. Minyatür Çizim

Tasarımcılar ilk düşündüklerini minyatür çizimlere geçirirler. Belli bir boyut olmasa da, minyatür çizimler çoğu zaman 5x7,5 cm boyutunda olurlar. Sonunda yer alacakları ilanla orantılı olmalıdırlar. Gerekli tonlamalar, çerçeveler ve ögeler arasındaki ilişkiye yer verilen karalama aşaması zaman kazandırır. Tasarımcı bunlara bakarak hangilerinin kullanılır olacağına karar verebilmelidir.
4.1.2. Kabataslak Çizim

Daha sonra karalamalardan en iyi taslak ya da taslakları çıkartıp bunları son ilan boyutlarında üretme aşaması gelir. Her yönüyle kaba bir çalışma olmayı sürdürse de, çiziktirikler, karalamalardan çok gerçek ögeleri belirtmeye başlar. Ancak resimlemeler hala kaba bir biçimde başlık harfleri son düzene kavuşmamış ve metin çizgi bloklardan olabilir.
  Alıntı ile Cevapla