Tekil Mesaj gösterimi
Alt 09-02-2007, 10:59   #3
imparator
Guest
 
imparator - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 

1. Öğretmen yetiştirmede, zaman zaman nitelik gözetilmemiş; bundan eğitim-öğretim zarar görmüş ve öğretmenlik mesleği toplumda istenen düzeye yükselmemiştir.
2. Kitle iletişim araçları eğitim ve öğretime yeterli destek ve katkıda bulunmamıştır.
3. Öğretim yöntemleri ve öğrenci disiplini konusunda, geçmişten gelen etkiler kısmen sürüp gitmiştir.
4. Siyasal etkenler, bozuk kentleşme, kaynak yetersizliği, umursamazlık, şekle önem verme vs. nedenlerle eğitimde nitelik yeterince sağlamamıştır.
5. Türk eğitim tarihinin geniş deneyim ve düşünce birikiminden asıl günümüzde ders alınması gerekirken, ilgililerde ve aydınlarda bu konuda yeterli bilinçlenme ve çaba görülmemektedir.

Tevhid-i Tedrisat (Öğretim Birliği Devrimi)

1 Mart 1924 tarihinde TBMM açılış söylevinde cumhurbaşkanı M. Kemal Atatürk, 1934’e kadar çıkartılacak ve hayata geçirilecek “İnkılap Kanunlarının” başlama işaretini verirken, öncelikle eğitim birliğini vurguladı. Bunu şu sözlerle dile getirdi:
“Türkiye’nin eğitim ve öğretim politikasının tam ve hiçbir kuşkuya yer vermeyen bir açıklıkla belirtilip uygulanması gereklidir. Bu politika, her anlamda Milli bir kapsamda olmalıdır... Memleket evladının birlikte ve eşit olarak edinmeye mecbur oldukları bilimler ve fenler vardır. Yüksek meslek ve ihtisas erbabının ayrılabileceği eğitim dereceleri kadar eğitim ve öğretimde birlik sağlanması, sosyal yaşantının gelişmesi ve yükselmesi için önemlidir...
2 Mart 1924 günü Cumhuriyet Halk Fırkası Meclis Grubunda görüşülen yasa ertesi günkü Genel Kurul’da kabul edildi.
  Alıntı ile Cevapla