Tekil Mesaj gösterimi
Alt 11-02-2007, 00:34   #1
NuraN
Dişi Kartal
 
NuraN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Lectra: Çin, katma değerli üretime geçişte sizi solladı

Tekstil ve konfeksiyon sektörü için geliştirdiği ileri yazılımlarla tanınan Fransız teknoloji şirketi Lectra’nın CEO’su Danniel Harrari, "Ucuz Çin diye bir şey yok. Çin’in içinde birçok Çin var. Çinliler teknolojiye sizden daha fazla yatırım yapıyor. Katma değerli üretime geçişte Çin önünüzde" dedi.

TEKSTİL ve konfeksiyon sektörü için geliştirdiği ileri yazılımlarla tanınan Fransız teknoloji şirketi Lectra’nın Türkiye hayranı CEO’su Danniel Harrari, Çin’in sadece basic (basit) ve kalitesiz üretim yapan, işçiliğin ucuz olduğu bir ülke olarak tanımlanmaması gerektiğini belirterek; Çin’in çok nitelikli, katma değeri yüksek üretim yapan yüzüne dikkat çekti. Harrari "Ucuz Çin diye bir şey yok. Çin’in içinde farklı Çinler var. Çinliler teknolojiye sizden daha fazla yatırım yapıyor. Katma değerli üretime geçişte Çin sizin önünüzde" dedi.

TEKNOLOJİYE YATIRIM: Bazı Türk şirketleri yeni teknolojiyi izlemekte çok iyi, bazılarının ise kötü olduğunu anlatan Harrari, şöyle devam etti: "Çinlilerin bütçelerinden Ar-Ge ayırdığı pay Fransız şirketlerin ayırdığından daha yüksek, çünkü aradaki açığı kapamaya çalışıyorlar. Fakat Türklerin bu konudaki yatırımları biraz daha yavaş. Bir adım atıp düşünüyorlar. Eğer iyi olmak istiyorsanız gelirinizin üçte birini teknolojiye yatırmalısınız. Eksik olan şey bu alana agresifçe yatırım yapılmaması. Benim söylediğim küçük bir rakam aslında, eğer bunu yapmıyorsanız yanlış yöndesiniz."

ÇİN ÖNE GEÇİYOR: Çin’in katma değerli ürünlere geçişte Türkiye’nin daha önünde yer aldığını vurgulayan Harrari, ancak bunun bütün Çin için geçerli olmadığını söyledi. Bazı Çinli şirketlerdeki değişimin ve yeni teknoloji yatırımlarının çok yüksek olduğunu kaydeden Harrari "Fakat bir çok firma da basic üretimi sürdürüyor. Çin’de teknolojiye ya çok yatırım yapan ya hiç yapmayan şirketler var. Ortası yok. Ortalamada Türkiye daha önde ancak Çin’deki gelişim ve yatırımlar daha fazla" dedi.

ZAMANLA YOK OLURSUNUZ: Tüm dünyada üretimin işçiliğinin ucuz olduğu ülkelere kaydığına, bu nedenle pahalı işçilik ile çok daha nitelikli ve katma değeri yüksek üretim yapan Shangai’nin bile Kamboçya veya Vietnam gibi ülkelerle rekabet edemediğini anlatan Harrari şöyle konuştu: "Üretim Çin, Tunus ve Doğu Avrupa ülkelerine gidiyor. Yapılacak bir şey yok. Katma değerli üretime yönelen, markalaşan Türk şirketleri bir kaç yılda öne çıkabilir. Bunu yapmayanlar gelecek bir kaç yılda sıkıntı yaşar. Değişmeyen yok olabilir. Geçmişin stratejileriyle bugünü yönetemezsiniz. Tekstil ve hazır giyim sektöründe globalleşme daha çok hissedilecek."

TÜRKİYE İÇİN EVRİM: Harrari, en çok satış yaptıkları ülkeleri İtalya, Almanya, Doğu Avrupa, Çin, ABD, Fransa olarak sıraladı ve Türkiye’nin ilk onda yer aldığını kaydetti. Türkiye’nin Lectra’nın ana pazarlarından biri olmasını istediklerini belirten Harrari, Türkiye’de gerçek bir evrim beklediklerini belirterek, en son teknolojileri içeren ürünlere yöneldiği taktirde Türkiye’nin Lectra’nın kilit ülkelerinden biri olacağına söyledi.

Türk markaları biraz daha kişilik kazanmalı

DANIEL Harrari, Beymen’i çok beğendiğini belirterek, "Birkaç mağazalarını ziyaret ettim, etkilendim. Doğru yoldaki markalardan biri. Vakko’yu da beğeniyorum. Türk markaların ürünler kalitesi, imajları güçlü ama eksik bir şey var. Bir koleksiyonu ve ürünü gördüğünüzde bunun hangi markaya ait olduğunu bilmelisiniz. Eğer markalar biraz daha kişilik kazanırsa çok daha iyi olur" diye konuştu.

Modaya öncülük için ışığa ihtiyacınız var

TÜRKLERİN modada kendilerinden söz ettirmeleri için değişim yaşanması gerektiğini anlatan Daniel Harrari, şunları söyledi: "Şimdiki üretim anlayışından çıkmalı. Yenilikçi, hız ve maliyetleri düşürmelerine yardım eden sistemlerle katma değeri yüksek üretim yapmalı, markalaşmalı. Türkiye bunu yapmaya hazır. Türkiye’nin modaya öncülük etmesini kişisel olarak çok isterim. Dünya modasına öncülük etmek için gerekli olan tek şey bir ışık çakması. Bir ışıkla bunu yapabilirsiniz. Ama unutmayın ki, moda sadece endüstri değil. Bunun içinde tasarım, yaratıcılık ve sanat da var. Türkiye’deki eğitim ve insan kalitesi de etkileyici."

2006’da yazılım satışları Türkiye’de yüzde 40 arttı

LECTRA Türkiye Genel Müdürü Burak Süsoy, Türkiye’nin geleceğinin ürün geliştirmede olduğunu belirterek, şöyle konuştu: "2006’da Türkiye’de yazılım satışları yüzde 40 arttı. Yıllık ciromuz 8 milyon Euro civarında. Bilgisayarda üç boyutlu numune yapmayı sağlayan 3D Fit devrim yaratacak. Bugüne kadar tüm kalıplar 2 boyutta tasarlanırken, şimdi 3 boyuta taşındı. Giysinin dökümü, kıvrımları dahil, kumaşın cinsine göre çok realist bir şekilde kişi üzerinde nasıl duracağını görebiliyorsunuz. Üretime geçmeden en az 4-5 numune çalışılır ve bunlar şirket ile üretici arasında gidip gelir. Artık 1-2 numune yeterli olacak. Interaktif sistem sayesinde zaman ve maliyetten yüzde 50 tasarruf etmek mümkün."

Ar-Ge’ye yılda 19 milyon Euro

LECTRA’nın Başkanı Andre Harari, Lectra’yla ilgili şu bilgileri verdi: "Yazılım donanım ve servis olmak üzere üç alanda hizmet veriyoruz. Tekstil başta otomotiv, havacılık ve denizcilik alanında kullanılan yazılımlar geliştiriyoruz. 2006 cirosu 216 milyon Euro. 1500 çalışan ile 100 ülkede 17 bin müşteriye hizmet veriyoruz. Bütçenin yüzde 8,7’sini (19 milyon Euro) Ar-Ge’ye ayrıyoruz. İstanbul’un da aralarında bulunduğu 5 ülkede ileri teknoloji merkezimiz var."
__________________
Gönlümle baş başa düşündüm demin;
Artık bir sihirsiz nefes gibisin.
Şimdi tâ içinde bomboş kalbimin
Akisleri sönen bir ses gibisin.

Mâziye karışıp sevda yeminim,
Bir anda unuttum seni, eminim .
Kalbimde kalbine yok bile kinim .
Bence artık sen de herkes gibisin.

Eylül 2008


NuraN Ofline   Alıntı ile Cevapla