Tekil Mesaj gösterimi
Alt 12-02-2007, 22:22   #1
NuraN
Dişi Kartal
 
NuraN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Hindistan ve Romanya asıldı Renault Ar-Ge’de bizi seçti

Renault Başkan Yardımcısı Jean Louis Ricaud, Hindistan ve Romanya’yı geride bırakan Türkiye’nin Avrupa pazarı için önemli olan dizel motor üretimini üstlendiğini belirterek, Bursa’nın ayrıca Renalut’nun bölgesel Ar-Ge üssü olacağını söyledi.

RENAULT’nun Mühendislik ve Kaliteden Sorumlu Başkan Yardımcısı Jean Louis Ricaud, ’Renault RTR’ ismini verdikleri proje kapsamında, Türkiye’nin gruba yaptığı mühendislik katkısını arttıracaklarını belirterek, "Türkiye bölgesel mühendislik ve Ar-Ge üssümüz olacak" dedi. Ricaud, Türkiye’deki fabrikada 400 mühendis çalıştığına ve bu sayının büyük bir oranda artacağına işaret ederek, "Bu projede 2009 yılına kadar Romanya ve Türkiye’den toplam 3 bin mühendis görev alacak. Renault RTR projesiyle Slovenya, Romanya ve Türkiye’deki 3 büyük fabrikanın mühendislik ihtiyaçlarını karşılayacağız. Bu mühendisler, yeni ürünlerin geliştirilmesi ve var olanların da iyileştirilmesinden sorumlu olacak. Merkezi Bursa olan bu bölgesel üssün başındaki genel müdür de doğrudan bana bağlı çalışacak" diye konuştu.

YARIŞTA ROMANYA VE HİNDİSTAN’I GEÇTİ: Türkiye’nin Romanya ve Hindistan’ı geride bırakarak, 450 bin adet kapasiteli dizel motor üretimini üstlendiğini söyleyen Ricaud, şöyle konuştu: "Bursa’daki Oyak-Renault fabrikasının altyapısına ve kalitesine güvendiğimiz için K9K kodlu dizel motoru da burada üretmeye karar verdik. Türkiye için hazırlanan fizibilite raporu diğer iki adaydan çok daha iyiydi. Şu an bu motorlar İspanya’da üretiliyor. Bursa’da kurulacak olan yeni bir mekanik fabrikasında üretilecek bu motorlar 2008 yılında piyasaya sunulacak. Böylece, Bursa’nın yanı sıra Romanya’daki Dacia fabrikasının da dizel motor ihtiyacını karşılayacağız. Bu Renault tarafından Bursa’nın geleceği için alınmış önemli bir karar. Çünkü Avrupa’da dizel otomobillerin payı çok yüksek."

ARTIK HER ŞEYİ SIFIRDAN YAPMIYORUZ: Renault CEO’su Carlos Ghosn’nun yatarım harcamalarında yüzde 40’lık tasarruf sağlayan Bursa fabrikasını örnek gösterdiğini hatırlatan Ricaud, "Ghosn gelene kadar Renault olarak yeni proje yatırımlarında her şeyi sıfırdan yapıyorduk. Ghosn, her şeyi sıfırdan yapmak yerine mevcut olanları nasıl daha iyi ve verimli kullanılabileceğini araştırmamızı istedi" dedi. Ricaud, şöyle devam etti: "Bursa’da ise yüzde 40 daha az harcayarak yapmak istediğimiz her şeyi yaptık. Üretimi daha yılan hale getirirken, makine başında çalışanlara daha fazla özgürlük tanıdık. Mevcut ama kullanılmayan makineleri de Bursa’ya getirip, kurduk. Böylece, 2009 Kontratı’na göre yatırım harcamalarındaki yüzde 50’lik tasarruf hedefine ulaşabileceğimizi kanıtlamış olduk."

TÜRK YAN SANAYİİ 5 YIL DAHA KORUNUR: Carlos Ghosn’nun açıkladığı 2009 kontratına bağlı olarak yerli parça kullanım oranını Türkiye’de yüzde 60’lardan yüzde 80’lere çıkartılacaklarını anlatan Ricaud, "Türkiye’nin sadece montaj açısından değil, yerli yan sanayi ile de rekabet gücü yüksek. Çinli ve Hintli tedarikçilerle rekabet eden Türk yan sanayi sahip olduğu teknoloji ve üretim kalitesiyle daha avantajlı bir konumda bulunuyor. Ama Türk tedarikçilerin bu korumalı durumu uzun süre devam etmeyebilir. Çünkü Çin ve Hindistan 5 yıl içinde bu açığı kapatacak gibi gözüküyor" diye konuştu.

İhtiyaç olursa Nissan için de Bursa’da üretim yapılır

RENAULT Dış İlişkiler Başkanı Yardımcısı ve Euromed (Avrupa ve Akdeniz Bölgesi) Başkanı Luc Alexandre Menard ise, Renault-Nissan ittifakı içinde sinerji yarattıkları çok sayıda örnek olduğunu belirterek, "Özellikle satın alma ve mekanik araçlar bakımından önemli bir işbirliği söz konusu. Üretim açısından da işbirliğimiz var. Türkiye’de ise nisan ve Renault bağımsız yapılar olarak faaliyetlerine devam ediyor. Ancak, CEO’muz Carlos Ghosn’nun belirttiği gibi Türkiye’nin coğrafi avantajları açısından Bursa’daki fabrikada Nissan için de üretim yapma ihtiyacı doğarsa, bunu mutlaka değerlendiririz" diye konuştu.

Saatte 60 otomobil üreteceğiz

BURSA’daki Oyak-Renault fabrikasına 10 yılda toplam 1 milyar dolarlık yatırım yaptıklarını söyleyen Luc Alexandre Menard, "Son olarak Bursa’daki fabrikanın kapasitesi artırılarak saatte 40 otomobil yerine 60 otomobil üretilecek. Bu da 350 bin adetlik bir kapasite anlamına geliyor. Kapasitenin artmasına bağlı olarak 1000 kişi daha istihdam edilecek" dedi.
__________________
Gönlümle baş başa düşündüm demin;
Artık bir sihirsiz nefes gibisin.
Şimdi tâ içinde bomboş kalbimin
Akisleri sönen bir ses gibisin.

Mâziye karışıp sevda yeminim,
Bir anda unuttum seni, eminim .
Kalbimde kalbine yok bile kinim .
Bence artık sen de herkes gibisin.

Eylül 2008


NuraN Ofline   Alıntı ile Cevapla