13-02-2007, 15:04
|
#3 |
Guest | Mezopotamya ve Mısır matematiğin ilk gelişmeye başladığı yer olarak kabul edilmektedir. İnsanlar nehrin ne zaman taşacağını ve bu taşmalar sonucunda toprakların ne kadarının sular altında kaldığını belirleme ihtiyacı duymuşlardır. Böylece, ölçme , geometri ve takvimlerin temeli atılmıştır. Zamanla insanların bilme ve anlama istekleri matematiksel temellere dayalı icatların, araştırmaların yapılması sağlanmıştır. Bu icat ve araştırmalar soyut olmasına rağmen eldeki matematik bulgular uygulama alanı bulunduğunda zamanla somutluk kazanmıştır. Matematik gibi soyut bir dersin ilk öğretim basamağındaki çocuklara öğretimi, uygulamalarda çeşitli araç ve gereçlerle somutlaştırılarak, güncel hayata bağlantısı kurulduğunda istenen hedeflere ulaşmak mümkün olmaktadır. İlköğretim okullarında matematik program yapısı, ders kitapları ve uygulamalar göz önüne alınacak hazırlanan bu çalışmalarda bir eğitim programının nasıl olması gerektiği üzerinde durulmaktadır. Ertürk, eğitim programını(yetişecek) eğitim durumları ya da eğitim yaşantıları düzeyi olarak tanımlayarak eğitim faaliyetlerinin plânlı olması gerektiğine dikkatleri çekmektedir. |
| |