Tekil Mesaj gösterimi
Alt 07-08-2007, 12:15   #1
Adelaar
 
Adelaar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Arrow En cok Kazandiran Dizi Hangisi?

DİZİLER MÜZİSYENİNE NE KADAR KAZANDIRIYOR? EN ÇOK KAZANDIRAN DİZİ HANGİSİ? EN ÇOK KAZANAN MÜZİSYEN KİM?
07.08.2007 11:42

Türkiye’de dizi ve film müzikleri, toplam müzik pazarından giderek daha fazla pay almaya başlıyor. İşte, TurkishTime'ın yaptığı araştırmanın sonuçlarına göre en çok kazananlar ve kazandırtanlar...
Diziler müzisyenine ne kazandırıyor?



yazı mehtap doğan

[email protected]





Tek kanallı TRT döneminin hüküm sürdüğü 80’li yıllarda bütün dünyada en karlı ve popüler televizyon programı dizilerdi. Türk izleyicisi ilk olarak ihanet, kıskançlık ve entrikalarla dolu yaşamları anlatan Brezilya yapımı pembe diziler sayesinde ekrana bağlandı. Daha sonra, yayımlandığı saatlerde sokakların boşalmasına neden olan Dallas, Şahin Tepesi ve Yalan Rüzgarı gibi Amerikan yapımı diziler hayatın bir parçası haline gelmeye başladı. Dizi sayısındaki asıl artış 1990’larda özel kanalların yayın hayatına başlamasıyla yaşandı.Bugün ise izleyicilerin televizyon başında harcadıkları sürenin büyük kısmını diziler oluşturuyor. Her bölümü 40 dakika olan 26 bölümlük bir televizyon dizisi izleyiciden ortalama bin 440 dakika çalıyor. İzleyicilerin ekrana esir oluşunda oyuncu kadrosu ve içerik kadar müziğin de payı oldukça fazla.

Son yıllarda popüler olmaya başlayan dizi müzikleri ise otuz yıllık bir maziye sahip. 1975’te çekilen ilk yerli dizi Aşk-ı Memnu için Yalçın Tura tarafından bestelenen müzikler bu alanda milat sayılıyor. Ancak, müzik piyasası için yeni bir pazarın kapıları 90’lı yıllara damgasını vuran ‘Süper Baba’ sayesinde aralanıyor. Dizi müzikleri izleyenlerin dilinden düşmeyince yapımcılar sevilen parçaları bir albümde toplama kararı alıyor. Böylece Türkiye’nin ilk dizi albümü de piyasaya çıkmış oluyor.


En geniş kitle kadınlar

Süper Baba’nın müzikleri hala en çok indirilen parçalar arasında yerini koruyor. Fırat Üniversitesi İletişim Fakültesi Öğretim Üyesi Yrd. Doç. Mustafa Yağbasan ve Araştırma Görevlisi Nural İmik tarafından yürütülen ‘Dizilerde kullanılan müziklerin izleme oranına etkisi’ konulu araştırmaya göre gündemde olmamalarına karşın hatırlanan dizi müzikleri arasında ‘Süper Baba’ ve ‘İkinci Bahar’ ilk sıraları paylaşıyor. 962 öğrencinin katılımıyla gerçekleştirilen araştırma, erkeklerin yüzde 87'sinin, kadınların da yüzde 96'sının dizi seyrettiğini oraya koyuyor. İzlenen diziler arasında en çok Kurtlar Vadisi’nin müziği hatırlanıyor. Bunu yüzde 9.8 ile Aliye, 8.3 ile Bir İstanbul Masalı, 7.7 ile Zerda ve yüzde 4.2 ile Deli Yürek izliyor.

İzleyiciler tarafından bir dizinin tercih edilmesinde rol oynayan etkenler arasında senaryo ve oyunculardan sonra müzik geliyor. Araştırmaya göre katılımcıların yüzde 76.8'i müzikten etkilendikten sonra diziyi izleme kararı alıyor, yüzde 94,3’ü ise filmlerde müzik kullanımının kesinlikle gerekli olduğunu düşünüyor.

Dört kişiden üçünün birkaç sezon boyunca ekrana bağlanma kararında önemli bir rol oynamasına rağmen Türkiye’de dizi müzikleri için hala yeterli bütçe ayrılmıyor. Bütçesizlikten dolayı teknoloji açısından dünya standartlarının gerisinde kalan dizi piyasasındaki olumsuzluklara rağmen müziğe verilen önem ve tabii ki kaynak her geçen gün artıyor. Sanatçıların kazandığı telif ücretleri ise filmin sağladığı izlenme oranlarına ve dizi film bütçesine göre değişiyor. Çıkarılan albümler ve internetten indirilen melodiler ise müzisyenler için yeni bir ekmek kapısı sayılıyor. Peki bu işten kimler daha çok para kazanıyor, dizi sektörü müzik piyasasını nasıl etkiliyor?


En çok kazandıran Yabancı Damat

Türkiye’de dizi ve film müzikleri, toplam müzik pazarından giderek daha fazla pay almaya başlıyor. Öyle ki dizi ve film müzikleri albüm satışlarından yüzde 5, dijital satışlardan ise yüzde 12 civarında pay alıyor. Müziğin endüstri haline geldiği ülkelerde sanatçılara albüm satışlarından yüzde 40 pay düşerken, Türkiye’de toplam satış üzerinden alınan pay yüzde 15’i buluyor. Albümden kazanılan para kanal, plak şirketi, sanatçı ve yapımcı arasında bölüşülüyor. Piyasa geneline bakıldığında satışların yüzde 40 oranında düştüğü göze çarpıyor. Zaten fiziki satışlardan yapılan kar dijital satışlar kadar yüksek olmuyor.

Sektör temsilcilerine göre dizi müzikleri için bölüm başına ödenen para 2 bin YTL’den başlayıp 8 bin YTL’ye kadar çıkıyor. Ancak bu rakamın tamamı sanatçıya kalmıyor. Orkestra, stüdyo gibi harcamalar da bu paradan karşılanıyor. Sanatçılar ve yapım şirketleri genellikle rakam açıklamaktan kaçınıyor. Öte yandan dijital satış rakamlarına ulaşmak pek mümkün görünmüyor. Satış rakamları ve telif ücretleriyle ilgili en sağlam kaynak olan MÜYAP’tan da istediğimiz verilere ulaşamayınca bir müzisyenin bu işten ne kadar kazanç sağladığını hesaplamak bize düşüyor.

Bölüm başına müzik için ayrılan bütçenin ortalama 5.000 YTL olduğunu varsayarak yaptığımız hesaplamaya göre en fazla kazandıran dizi 106 bölüm yayınlanan ve milyonları ekran başına kilitleyen Yabancı Damat. Müzisyeni Gökhan Kırdar’a 530 bin YTL telif kazandıran Yabancı Damat’ı, 485 bin YTL ile Kurtlar Vadisi izliyor. Bu iki dizinin ardından 400 bin YTL ile varoşların güzel kızı Elif'le, yürekli delikanlısı Yılmaz'ın aşkını anlatan Ihlamurlar Altında geliyor. Diğer popüler dizilerin müziklerinden sağlanan telif gelirlerini de şöyle sıralamak mümkün: Aliye 380 bin YTL, Beyaz Gelincik 370 bin YTL, Bir İstanbul Masalı 355 bin YTL, Zerda 340 bin YTL, Haziran Gecesi 310 bin YTL, Yağmur Zamanı 285 bin YTL, Hırsız Polis 250 bin YTL.



En çok kazanan Kıraç

Müzisyenleri dizilere çeken en önemli etkenlerden birisi de müzik sektöründe yaşanan darboğaz. Tüm dünyada olduğu gibi Türkiye’de de 2000 yılından bu yana albüm satışlarında düşüş yaşanıyor. Müzik tüketimi artarken albüm satışlarının azalmasının en önemli sebebi ise baş döndürücü bir hızla ilerleyen teknoloji. iPod, cep telefonu, MP3 çalar gibi müzik yüklenebilen cihazlar, satışların azalmasına neden oluyor. 2004 yılında 60 büyük firma pazarın yüzde 84’üne hakimken şimdi pazarı sadece 14 firma besliyor.

Müzik piyasası gelişen teknoloji ve yaygınlaşan korsan nedeniyle kan kaybetmeye devam ederken pek çok müzisyen, besteci ve aranjör de çareyi dizi sektörüne yönelmekte buluyor. Türkiye müzik piyasasının çapını 30 milyon YTL olduğunu tahmin eden Kalan Müzik’in sahibi Hasan Saltık’a göre dizi müzikleri pazardan yüzde 5 pay alıyor. Albümlerden kazanılan para ise televizyon kanalı, plak şirketi, sanatçı ve yapımcı arasında bölüşülüyor. Müziğin endüstri haline geldiği ülkelerde sanatçıların albüm satışlarından aldıkları telif oranı yüzde 40 iken Türkiye’de toplam satış üzerinden verilen pay ancak yüzde 15’i buluyor.

Yaptığı dizi müzikleriyle adından en çok söz ettiren müzisyenlerden biri Kıraç. Zerda, İstanbul Masalı, Aliye, Beyaz Gelincik, Binbir Gece ve Yağmur Zamanı gibi dizilerin müziklerini hazırlayan Kıraç, en fazla kazancı 350 bin civarında satılan Zerda albümünden sağlamış. Her sene ortalama 150 dizi yapıldığını bunların en az 90 tanesinin yayında olduğunu söyleyen Kıraç, sektörde çok düşük bütçelerle iş yapıldığına dikkat çekiyor. Kendi kazandığı rakamı açıklamaktan kaçınsa da “Ben tavan fiyatı alıyorum” diyen Kıraç, en iyi kazanan müzisyen olduğuna işaret ediyor. Sanatçılar ve sektör temsilcileri de en çok kazanan sanatçının Kıraç olduğu konusunda hemfikirler. “Benden daha yüksek alan var mıdır bilmiyorum. Yine de geçinecek kadar büyük paralar kazanmıyorum” diyen Kıraç, müzisyenlerin aslında albümlerden değil cep melodilerinden daha çok gelir sağlaması gerektiğini ancak orada da ciddi kayıplar yaşandığına dikkat çekiyor.


4 kişiden 1’i cebe Kıraç indiriyor

Kıraç’ın söylediği gibi cep telefonlarına yüklenen şarkı ve melodiler müzisyenler için ayrı bir ekmek kapısı. Ancak Türkiye’de sistemin tam olarak yerleşmemesi nedeniyle sanatçılar, bu konuda genellikle mağdur olduklarını söylüyor.Buradan edinilen kazancın önemli bir bölümü ise özel tüketim vergisi olarak devlete ödeniyor. Vergiler düştükten sonra parça başına operatör 1 YTL, yapımcı 0.25 YTL, eser sahibi 0.15 YTL, yorumcu ise 0.08 YTL gelir sağlıyor.

Her dört kişiden birinin Zerda ve İstanbul Masalı isimli parçalarını cep telefonunda melodi olarak kullandığı söyleyen Kıraç’ın bu yıl en çok satan parçası ise Fenerbahçe için hazırladığı 100. Yıl Marşı. Hemen ardından da Binbir Gece’nin jenerik müziği geliyor. 30 milyon cep telefonu sahibinden 20 milyonunun melodi kullandığını söyleyen Kıraç, “Düşünsenize senede en az 10 dizi çok iyi reyting yapıyor. Türkiye’de 20 milyon kişi melodi kullanıyor. Bunun 4’te 1’i Kıraç çalıyorsa benim çok iyi paralar kazanmam gerekir. Ama bu paranın yüzde 1’i belki bana gelmiştir. ‘Albüm bu kadar sattıysa kim bilir ne kadar cebe indirilmiştir’ diye düşünüyor insanlar. Benim sadece Aliye, Zerda ve Bir İstanbul Masalı’ndan şu ana kadarki kaybım en az 2 milyon dolar. Bir melodi aşağı yukarı 2 YTL’ye indiriliyor. Bugün normal albümdeki parçanın satışı bu kadar değil” diyor.

Şu sıralar iki yeni proje üzerine çalışan Kıraç’ın Zerda, Bir İstanbul Masalı ve Aliye isimli diziler için hazırladığı müzikler TMC tarafından albümleştirildi. Beyaz Gelincik ve Yağmur Zamanı’nda kullanılan şarkıların yer aldığı ‘Efsane Dizilerin Efsane Müzikleri’ adlı bir albüm daha çıkaran TMC, geçen yıl 600 bin civarında dizi albümü satışı gerçekleştirdi.



En çok İntizar dinleniyor

Dizi ile bütünleşen yeni şarkılarla, tekrar gündeme gelen eski şarkıların müzik sektörüne hareketlilik getirdiği muhakkak. Web’ten şarkı satın almak 1 YTL, cep melodi ise 16 SMS (32 kontör) ile ücretlendiriliyor. İstenilen şarkının çok kısa bir sürede, düşük bir bedel ödeyerek internetten indirilebiliyor olması albüm satışlarını olumsuz yönde etkiliyor.

Örneğin son dönemin en çok izlenen televizyon dizilerinden Ihlamurlar Altında’nın Nail Yurtsever tarafından hazırlanan müzikleri. ‘Ihlamurlar Altında 1’ isimli albüm 24 bin, ‘Ihlamurlar Altında 2/Şarkılar’ isimli albüm ise 12 bin adet sattı. Ancak dizide seslendirilen ve en çok indirilen parça olan Nazar Boncuğu bu iki albümde yer almadı. Şarkının yer aldığı İntizar’ın son albümü ise 300 binin üzerinde satış yaptı. En çok ziyaret edilen şarkı ve melodi servislerinden Logizmo ve Powerclup’ın sevilen dizi müzikleri listesinde de Nazar Boncuğu ilk sırada yer alıyor. Bu parçayı Hırsız Polis’in dizi müziği İmkansız Aşk, Beyaz Gelincik ve Binbir Gece’nin jenerik müzikleri takip ediyor.

Logizmo Genel Müdürü Işık Uman, “2006 yılında pazar (data, SMS, bilgi servisleri vs) ilk kez brüt 1 milyar dolarlık çapa ulaştı. Ancak bunu bir tek logo, melodi, oyun ve IVR gibi servislere indirgersek toplam pazarın en fazla 250-300 milyon dolar olduğunu söyleyebiliriz. Listemizde yaklaşık olarak bin 500 adet yerli dizi ve sinema melodisi bulunuyor. Bunlar arasında en çok ilgiyi Ihlamurlar Altında görüyor. Sanatçılar arasında ise en favori isim Kıraç, ikinci sırada Gökhan Kırdar yer alıyor” diyor.

Işık Uman’ın söylediği dijital içerik pazar rakamını, Turkcell’in içerik servisi Turkcell-im üzerinden indirilen içeriğin dağılımı ile karşılaştırırsak şöyle bir tablo ortya çıkıyor. Turkcell-im üzerinden indirilen içeriğin yüzde 60’ını melodi, true tone ve tam şarkı oluşturuyor. Bu rakam Turkcell-im’in en çok kullanılan servis olması açısından aslında mobil içeriğin yaklaşık dağılımını veriyor. Bu anlamda sadece müzik içeriğinin, toplam dijital içerik satışındaki payının 150-180 milyon dolar arasında olduğunu söylemek mümkün.



Kırdar’ın fanatikleri var

2002’de ‘Kurtlar Vadisi’ dizisinin müziklerini hazırlayan Gökhan Kırdar, 2004’de ‘Kurtlar Vadisi Vol. 1 ve Vol. 2’ isimli soundtrack albümlerini çıkardı. Film müziği ve televizyon projeleriyle büyük ilgi gören Kırdar, 2005 yılında da Haziran Gecesi dizisinin müziklerinin yer aldığı Yağmur’la, Yabancı Damat dizisinin müziklerinin yer aldığı Üstüme Basıp Geçme albümlerini müzikseverlerle buluşturdu. Türkiye ve Yunanistan başta olmak üzere diğer Avrupa ülkelerinde de yayınlanan ‘Üstüme Basıp Geçme’ 38 bin 754 adet satıldı. ‘Yağmur’ 49 bin 759, ‘Yerine Sevemem Best Of Jenerik’ 36 bin 679, Tuur Yağmur Duası ise 14 bin 376 adet satış yaptı.

Gökhan Kırdar’ın Kurtlar Vadisi için hazırladığı Cendere ile Bu Aşk parçaları en çok indirilenler arasında gösteriliyor. Ancak Kırdar da diğer sanatçılar gibi cep melodisinden minimum kazanç sağlamaktan yakınıyor. Bu yüzden cep telefonu gelirlerini kendisi kontrol etmeyi tercih eden Kırdar, internet ve GSM üzerinden dijital müzik, video, kitap, oyun ve canlı performans yayıncılığına başlıyor. “Korsanın çok ayyuka çıktığı bir dönemde olduğumuz için albüm satışlarından da fazla gelir sağlayamıyoruz” diyen Kırdar artık internet sitesi üzerinden aldığı siparişlerle albümlerini satacak.



Albüm dönemi bitiyor

İnternetin yaygınlaşması ile albüm satışlarının durduğunu düşünen bir başka isim de Hatırla Sevgili, Kurşun Yarası, Aşka Sürgün gibi popüler dizilerin müziklerine imza atan Kemal Sahir Gürel. “Şu anda en iyi satan albüm rakamı 150-200 bini geçmiyor. Çok popüler olmayan sanatçılar 30-40 bin satarken, bu rakam 2-3 bine geriledi. İnsanlar paylaşım programlarından veya sitelerden daha albümün çıktığı gün müzikleri indirerek birbirine gönderiyor. Bu amatör bir paylaşım olsa da CD alınmasını engelliyor. Sanatçı hakları CD’nin üzerindeki bandrole göre verildiği için bu sorun oluyor” diyen Gürel, dijital satışları kontrol etme şanslarının olmadığını söylüyor.

Gürel’in şikayetçi olduğu bir başka konu da projelere ayrılan yetersiz bütçeler. Üç milyon dolar bütçeli bir filme müzik yapmaları için 15 bin YTL teklif edildiğini söyleyen Gürel, “Üç milyon dolarlık bir bütçenin 150 milyon doları müziğe ayrılmalı ki sanatçı geniş bir orkestrayla çalışabilsin, müziğin hacmini büyütebilsin. Film ve müzik bizde endüstri haline dönüşmediği için kuralları yok. Amerika’da sinema müziği yapan kişi gişede satılan her biletten pay alır. Türkiye’de ise Erkan Oğur gibi çok değerli bir sanatçı Eşkiya’nın gişe satışından tek kuruş alamadı” diyor.

Hırsız Polis dizisinin kahramanları Çınar ve Mavi’nin ‘İmkansız Aşk’ını notalara döken Cem Yıldız’da Gürel’le aynı fikirde. Bu yıl MÜ-YAP tarafından verilen ‘Dijital Uygulamalarda En Çok Kullanılan Yapıtlar’ ödülüne sahip olan Yıldız da en çok indirilen müziklerden birinin bestecisi olmasına rağmen bu işten yapımcılar kadar para kazanmadığından şikayetçi; “İmkansız Aşk birden patladı, çok indirildi ve çok dinlendi. MESAM tarafından 35 milyar gibi bir rakam çıkarıldı. Ortada dönen 500 milyar gibi bir para var. Fakat sanatçıya çok düşük bir miktar kalıyor. Kanallar artık cep melodilerinin kullanma hakkını size vermiyor. Oysa asıl para melodilerden kazanılıyor.”







--KUTU-- FOTOĞRAFLARI VAR



SANATÇILAR HAKLARINI ALAMAMAKTAN ŞİKAYETÇİ


“Kaybım 2 milyon dolar”
KIRAÇ

Düşünsenize senede en az 10 dizi çok iyi reyting yapıyor. Türkiye’de 20 milyon kişi melodi kullanıyor. Bunun 4’de 1’i Kıraç çalıyorsa benim çok iyi paralar kazanmam gerekir. Bu paranın yüzde 1’i belki bana gelmiştir. Albüm bu kadar sattıysa kim bilir ne kadar cebe indirilmiştir diye düşünüyor insan. Benim sadece Aliye, Zerda ve Bir İstanbul Masalı’ndan şu ana kadarki kaybım en az 2 milyon dolar. Bir melodi aşağı yukarı 2 YTL’ye indiriliyor. Bugün normal albümdeki parçanın satışı bu kadar değil.


“Albümleri İnternet’ten kendimiz satacağız”
GÖKHAN KIRDAR

Bazı dizilerin fanatikleri olmadığından cep melodilerinden gelir sağlanamayabilir. Korsanın çok ayyuka çıktığı bir dönemde olduğumuz için albüm satışlarından da fazla gelir sağlayamıyoruz. Müzik markette albümü istediğinizde şöyle bir cevap alabiliyorsunuz: ‘Albümü yok ama korsanını verebiliriz’. Bu nedenle yeni bir yapılanmaya gidiyoruz. Artık internet sitemiz üzerinden doldurulan ön sipariş formu doğrultusunda albümleri dinleyicilerin adreslerine ulaştıracağız.


“Dijital satıştan tek kuruş almadım”
KEMAL SAHİR GÜREL

Hatırla Sevgili’de kullanılan sadece iki şarkı Youtobe’da 1 milyon kez video haline getirilmiş. İnsanlar yaptığımız müzikleri benimsiyor ve hazırlayıp bu tür sitelere gönderiliyorlar. Herkes yüklediği melodiyi SMS’lerle birbirine yolluyor. Türkiye’de telif sistemi oturmadığı için bunun bize artı getirisi olmuyor. Bugüne kadar yüklenen müziklerden tek kuruş almadım.


“Asıl para melodilerde”
CEM YILDIZ

İmkansız Aşk’tan bugüne kadar sanıldığı gibi paralar kazanmadım. Parça birden patladı, çok indirildi ve çok dinlendi. Böyle bir olay İngiltere’de olsa bir şarkıyla hayat kurtarılırdı. MESAM tarafından 35 milyar gibi bir rakam çıkarıldı. Ama henüz tamamını alamadım. Parayı zaten söz yazarıyla yarı yarıya paylaşıyoruz. Ortada dönen 500 milyar gibi bir rakam var. Fakat sanatçıya çok düşük bir miktar kalıyor. Kanallar artık cep melodilerinin kullanma hakkını size vermiyor. Sadece haftalık para veriyor. Oysa asıl para melodiler telefonlara indirildiği zaman kazanılıyor.



--KUTU--

HASAN SALTIK

Kalan Müzik Sahibi

TEKELOM’LA ANLAŞACAĞIZ

Normalde sektörde dönen para Beyoğlu’ndaki üç restoranın cirosu kadar. Yıllık ciromuz 30 milyon YTL civarında yani ulaşılması gereken rakamın yüzde 10’u. Seneye satışlarla beraber ciro da düşecek. Yıllık albüm satışı ortalama 30 milyon civarında. Bu yıl ulaşılması beklenen rakamsa 26 milyon.

Müzik yapımcıları dijital ortamda yapılan satışları denetleyebilmek için Türk Telekom’la anlaşma yoluna gitti. Alt yapı çalışmaları başlayan sistem kurulursa ADSL bağlantılı üyeler bedava müzik indirebilecek. ADSL alırken ödenen sabit tutar 2 ya da 3 YTL kadar artırılacak. Sağlanan karsa en çok indirilen parçalara dağıtılacak. Ayrıca sanatçıdan yüzde 20 stopaj, yüzde 18 KDV kesiliyordu. Maliye Bakanlığı ile KDV ve stopajın toplam yüzde 10 oranında alınması için toplantıya oturduk.

Bir yılda ortalama 12-13 dizi müziği yapıyoruz. Geçen sene Hırsız Polis ve Ihlamurlar Altında’nın satışları başa baş gitti. En çok ilgi gören iki şarkının cep telefonuna indirilme sayısı birer milyonun üzerindeydi. Kemal Sahir Gürel’in Film Müzikleri albümü 8.000 civarında sattı. Albümü zamanında çıkarmak lazım çünkü zamanında çıkarsaydık 1 milyonun üzerinde satabilirdik.”



--KUTU—



KİM NE KADAR KAZANIYOR? (YTL)



DİZİ BÖLÜM MÜZİSYEN KAZANÇ


Yabancı Damat 106 Gökhan Kırdar 530.000
Kurtlar Vadisi 97 Gökhan Kırdar 485.000
Ihlamurlar Altında 80 Nail Yurtsever-İntizar 400.000
Aliye 76 Kıraç 380.000
Beyaz Gelincik 74 Kıraç 370.000
Bir İstanbul Masalı 71 Kıraç 355.000
Zerda 68 Kıraç 340.000
Haziran Gecesi 62 Gökhan Kırdar 310.000
Yağmur Zamanı 57 Kıraç 285.000
Hırsız Polis 50 Cem Yıldız-Orient Expression 250.000
Sağır Oda 34 Gökhan Kırdar 170.000
Hatırla Sevgili 31 Kemal Sahir Gürel- 155.000

Erdal Güney-Hüseyin Yıldız
Binbir Gece 29 Kıraç 145.000
Geniş Zamanlar 22 Gökhan Kırdar 110.000
Kurtlar Vadisi Pusu 9 Gökhan Kırdar 45.000



NOT: Bölüm başına müzik için ayrılan bütçenin ortalama 5.000 YTL olduğu varsayılarak hesaplanmıştır.



--kutu 2--

ALBÜM SATIŞLARI



ŞARKI SATIŞ RAKAMI FİRMA

Yağmur 49.759 Loopus
Üstüme Basıp Geçme 38.754 Loopus

Yerine Sevemem Best Of Jenerik 36.679 Loopus
Tüür_Yağmur Duası 14.376 Loopus

Ihlamurlar Altında 1 24.000 Kalan

Ihlamurlar Altında 2 / Şarkılar 12.000 Kalan

Nazar Boncuğu-Ihlamurlar Altında (İntizar) 300.000 Kalan

Film Müzikleri (Kemal Sahir Gürel) 8.000 Kalan

Zerda 350.000 TMC

Bir İstanbul Masalı - TMC

Aliye - TMC

Hırsız Polis - TMC

Efsane Dizilerin Efsane Müzikleri - TMC

(Zerda, Bir İstanbul Masalı, Aliye, Beyaz Gelincik, Hırsız Polis, Yağmur Zamanı, Rüya Gibi)




EN ÇOK YÜKLENEN 10 DİZİ MELODİSİ



Ihlamurlar Altında

Hırsız Polis-İmkansız Aşk

Beyaz Gelincik-Jenerik

Binbir Gece-Jenerik

Beyaz Gelincik-Çılgın Aşkım

Töre-Töre

Kurtlar Vadisi-Cendere

Hırsız Polisi - Yarım Bıraktın

Aliye Dizi Müziği-Vakit Tamam

Binbir Gece Dizi Müziği-Siyah Gece
Adelaar Ofline   Alıntı ile Cevapla