Tekil Mesaj gösterimi
Alt 18-10-2008, 13:03   #9
astute
A S T U T E
 
astute - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 

Click the image to open in full size.
Click the image to open in full size.
Irak Musul’da bir çocuk oyun oynarken düşmüş ve ağlamaya başlamIş. Çevrede bulunan Amerikan Birligi’nden bir asker, çocugu teskin etmeye çalIşmIş ve Associated Press’ten Jim MacMillan da ’o’ anda deklanşöre basmIş.
Click the image to open in full size.
Fotograf iran’dan... Tahran’da Danimarka Büyükelçiligi’nin önünde ‘o’ anda Hazreti Muhammed (S.A.v) karikatürlerini protesto gösterisi yapIlIyordu. AP Muhabiri Vahit Salemi de olayI fotograflIyordu. Objektifini elindeki Kuran’I gösteren genç kIza yöneltiyordu. Genç kIzIn bakI$larI doldugunda ve olgunla$tIgInda deklan$öre bastI
Click the image to open in full size.
Click the image to open in full size.
Çocuk, Irak’In Musul kentinde düzenlenen bombalI bir intihar saldýrIsI yüzünden ölümcül denecek derecede agIr yaralanmI$þ. Öyle ki kanI, sarIldIgI battaniyenin dI$Ina ta$mI$. Associated Press AjansI bu fotografIn bir Amerikan askeri tarafIndan çekildigini ve kendilerine Amerikan Ordusu tarafIndan verildigini açIklama geregi duymu$. Acaba ’o’ anda, ama ’o’ anda sadece ’o’ anda bunun ne kadar önemi var? Acaba bu fotografIn öyküsü propaganda mý? Yoksa ’o’ anda çocugun minicik ayaklarInda kendini gösteren masumiyet mi? Ya da çocugu kucaklayan insanIn boyun damarlarInda kendini gösteren duygular mI? Ya da fotografIn öyküsü ’o’ anda ama sadece ’o’ anda birbirine kapaklanan insaniyet mi? FotografIn, ’o’ an’ýn gücü bakIn neler sordurdu, neler dü$ündürdü?
Click the image to open in full size.
Ellerin de bir sorunu, duyguyu anlatabilecegini gösteren bu ‘o’ an Hindistan’dan... Hükümetin gIda yardImInIn dagItIldIgI ‘o’ anda eller, ’’muhtacIz’’ diyor
Click the image to open in full size.
Yine iki çocuk. Yer Bagdat. Amerikan askerleri bu çocuklarIn evine baskIn düzenlemi$ ve babalarI da tutuklanmI$þ. Bu fotografta özellikle karde$lerin küçük olanIna bakInca insanIn içi egiliyor. Ama AmerikalI askerin dimdik duru$u, üst taraIýndaki kayItsIz görüntünün ipuçlarInI veriyor. ‘O’ an, ’’AmerikalI fotograftan çIksa, bir de olaya bu taraftan baksa içi ne kadar egilir?’’ diye bir soru da sorduruyor
Click the image to open in full size.
Hazreti Muhammed (S.A.v)in karikatürlerini protesto için Afganistan’In ba$kenti Kabil’de bir gösteri düzenlendi. Göstericiler Amerikan üssüne yürüdü. Güvenlik güçleri ate$ açtI. Bir ki$i öldü, 4 ki$i yaralandI. izdiham sIrasýnda bu çocuk da Amerikan üssünün dikenli tellerine takIldI ve ‘o’ anda, medeniyetler çatI$masIýI icat eden, bundan yararlanan zihniyetlerin dikenlerine takIlI kalan masumiyeti temsil etti
Click the image to open in full size.
IraklI bir aile, haftalardIr adý çatI$malarla anIlan Felluce kentindeki evlerine geri dönmelerine izin verildigi için bir hayli keyifli. UfaklIk, henüz kentte neler olup bittigini anlamayacak ya$ta ama belli ki bu sevgi gösterisi ho$una gidiyor.

Click the image to open in full size.
Bu ’o’ anda bir asker ve çIplak elle kaldIrIlmaya çalI$Ilan dikenli teller var. Kimi yorumculara göre,AmerikalIlar Irak’I i$gal ettikten sonra nereye ellerini atsalar canlarI yanIyor. Amerikan ordusu elbette çok güçlü ama direni$ Amerikalýlar’I zorluyor.Fotograftaki Amerikan askerinin aralamaya, çözmeye çalI$tIgI dikenli tellerin ötesinde daha da karI$Ik bir yumak sözkonusu. Ortadogu uzmanlarIna göre Amerika,kendi anlayI$Iyla oradaki sorunu çözmeye kalktIkça sorun içinden çIkIlmaz bir hal alIyor.Amerikan deniz piyadesi de Felluce’yi çevreleyen dikenli telleri a$maya çalI$Iyor...

Click the image to open in full size.
Fotograf Irak’ta çekildi. Direni$çilerle Amerikan askerleri arasIndaki son çatI$malardan birinin ardIndan elde edildi bu ‘o’ an. Jipin ön camIndaki kurþun delikleri, gerilimin boyutlarInI anlatmaya yetiyor. Ama gerilimi bu kur$un deliklerinden çok etkili anlatan bir ayrIntI var: Amerikan askerinin gözlerindeki korku...
Click the image to open in full size.
63 bin fotoğraf arasından bütün kategorilerde birinci olan ’o’ an. AP’nin Fransız fotoğrafçısı Jean-Marc Bouju ’nün Irak savaşında elde ettiği bir ’o’ an fotoğrafı...
Dikenli tellerin ardında kumda oturan, İşgal güçlerinin tutukladığı bir babayla oğlu.
Necef’teki esir kampında Iraklı baba, oğlunu teselli ediyor.
Babanın o koşullarda vücut dili adeta ’’geçecek oğlum geçecek merak etme’’ diyor...


Click the image to open in full size.
Filistin’de RamAllah’taki Yahudi yerleşim yerleri de boşaltıldı. Yerleşimciler, son binanın yıkılması sırasında güvenlik güçlerine direndi. Bu da o direniş sırasında elde edilmiş ‘o’ anlardan biri... Koca bir polis taburu tek bir kişiye yükleniyor. ‘O’ anda genç kız, tek başına direniyormuş gibi görünüyor. Etrafta başka bir direnişçi yok. Zaten asıl hedefler o ötedeki dumanı tüten yapılar. Bu nedenle bir akıl dışılık sözkonusu. Bu insanlar, İsrail’in geçmişteki politikası uyarınca hiç hakları olmadığı halde bu yerlere yerleşmeye teşvik edildi. Sonra da uluslararası politik baskı sonucu yine İsrail Hükümeti’nin girişimi ve yargı kararıyla çıkarıldılar. Hasılı sadece ‘o’ an değil ‘o’ anın geçmişinde yatan hikaye de akıl dışı... (Associated Press / Oded Balilty)

Click the image to open in full size.
Mısır’ın başkenti Kahire’de Sudanlı göçmenler, 3 aydır başka bir ülkeye gönderilmelerini talep ediyordu. Mısır polisi bu topluluğu zorla oradan çıkarmak istedi. İzdiham oluştu ve çoğu çocuk 20 Sudanlı öldü. Kalanlarsa tutuklandı. Otobüslere tıkıldı. Bu fotoğraf da o sıralarda çekildi. Göçmenlerden birinin çığlığı camı zorluyordu. Otübüse ******yla tıkılan diğeri ise tutuklanmayan birine pencereden oğlunu teslim etmeye uğraşırken, bir yandan da Mısır polisine laf anlatmaya çalışıyordu. Eliyle adeta yalvarıyor, öfkesini ise gözlerinin derinliklerine gömüyordu. (Associated Press / Ben Curtis)
Click the image to open in full size.
Panik, korku, dehşet, endişe ve kaygı. Bir terör olayından sonra yaşanan duyguların fotoğrafıyla başlıyoruz. Hindistan’ın başkenti Yeni Delhi’de 29 Ekim Cumartesi günü meydana gelen bombalı saldırılardan hemen sonra. Patlamalarda 62 kişi ölmüş, çocuksa hafif yaralanmıştı. O da hastaneye ***ürülmüştü. ’O’ anda panik eller ve gölgelerin üzerine yerleşmişti. 200 kişinin yaralandığı olayların dehşetini anlatmayı ise ******n gözleri üstlenmişti. Kaygı ve endişe? Onlar da ******n sol gözünde taşmakta olan gözyaşının üzerine ikinci bir ışık taneciği olarak kendilerine yer bulmuştu. (Associated Press / Manish Swarup)
__________________
Kara topraga Beyaz Kefenle gömülürken yanibasimiza konacak SIYaH-BEYaZ atkinin hayaliyle yasiyoruz
astute Ofline   Alıntı ile Cevapla