Konu: Depremler
Tekil Mesaj gösterimi
Alt 31-01-2007, 15:43   #11
imparator
Guest
 
imparator - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 

6.DEPREMİN ULAŞIM YAPILARINA ETKİLERİ VE DEPREM SONRASI DÜZENLEMELER
6.2.Genel Bilgi
17 Ağustos 1999 tarihinde İzmit Körfezinde meydana gelen 7.4 büyüklüğündeki yıkıcı deprem sonucu 16 bin kişi ölmüş, 25 bin kişi yaralanmış 75 bin civarında konut yıkılmıştır. 12 Kasım Düzce depreminde de benzeri sonuçlar elde edilmiştir. Bu iki deprem ve bu depremler öncesi yaşadığımız depremlerde ülkemiz yeterlilik gösterememiştir. Deprem sonucu sadece konutlar hasar görmekle kalmayıp, ulaşım, iletişim ve alt yapı faaliyetleri tamamen durmuştur. Özellikle trafikte büyük sorunlar yaşanmıştır. Demiryolları kullanılamaz duruma gelmiştir. Deprem bölgesine iletilmesi düşünülen yardımlar trafikteki kalabalık aksamalar ve düzensizlik sonucu gecikmiştir. Yardımların gecikmesi daha fazla insan kaybına neden olmuştur. Bu bakımdan deprem bölgesinde düzenin sağlanması gereken noktalardan ilkinin ulaşım olduğu ortaya çıkmıştır. Deprem sonrası trafik düzeninin sağlanması önemli bir faktördür. Ülkemizde bu tür olaylar sonrası trafik planlamalarını Japonya veya ABD ‘ yi örnek alarak düzenleyebiliriz.
6.3.Depremlerin Ulaşım Yapılarına Etkileri
Depremlerin ulaşım yapılarına etkileri 4 başlıkla toplanmıştır. Bunlar;
1. Zeminden Kaynaklanan Etkiler,
2. Fay Hatlarının Doğrudan Etkileri,
3. Deprem Dalgalarının Doğrudan Etkisi Sonucu Oluşan Hasarlar,
4. Tsunomi Nedeniyle Özellikle Kıyı ve Limanlarda Oluşan Hasarlar.
1. Zeminden Kaynaklanan Etkiler
a .Sıvılaşma
b. Zemin oturmaları
c. Zemin güçlendirme etkisi
d. Heyelanlar, kaya düşmeleri vb.
2. Fayların Etkisi
İzmit Körfez ‘ i depreminde çeşitli fay hatları meydana çıkmıştır. Bunlar incelemeye alınmış ve bazıları hakkında şu bilgiler edinilmiştir.
  Alıntı ile Cevapla