31-01-2007, 15:43
|
#14 |
Guest | 4. Deniz Yollarındaki Hasarlar -Tsunomi hasarları -Liman tesisleri hasarları 5. Boru Hatlarındaki Hasarlar -Gaz hatlarında oluşan hasarlar -Petrol boru hatlarındaki hasarlar -Su boru hatlarındaki hasarlar 6.5.Gölcük ve Düzce Depremleri Sonrası Ulaşım Hasarları Gölcük depremi sonucunda, İstanbul – Ankara oto yolunun İzmit Doğu kavşağı – Akyazı Kavşağı arasındaki yaklaşık 50 km ‘ lik kesiminde yol gövdesinde kısım kısım derinliği 2.5 metre olan yarıklar, ötelemeler ve oturmalar meydana gelmiştir. Bazı menfezlerde oturmalar, çatlamalar olmuş genel olarak köprü ve viyadükler de mesnetler kaymıştır. Bu kesimlerde trafik tamamen kapanmıştır. Düzce depremi sonucunda E5 karayolu fay tarafından kesilmiş, Kaynaşlı – Bolu Dağı bölümünde de deprem nedeniyle heyelanlar meydana gelmiştir. Kaynaşlı çıkışında 8 metre derinliğinde ve 7 metre eninde yarık ve çukurlar oluşmuştur. Bolu tünelinde göçükler olmuştur. 6.6.Deprem Sonrası Trafik Düzenlemesi Deprem sonrasında trafikteki aksamaları 2 ana başlıkta toplayabiliriz. 1. Direkt Sebepler -Yollardaki bozulmalar -Köprülerdeki hasarlar -Zeminde sıvılaşma 2. Dolaylı Sebepler -Yapı enkazlarının yolları kapatması -Gaz ve su borularının patlaması -Yangınlar -Trafik görevlilerinin güvenlik nedeniyle yolları kapamaları -Diğerleri |
| |