Tekil Mesaj gösterimi
Alt 02-02-2007, 09:06   #3
imparator
Guest
 
imparator - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 

20.12.1995 Tarih ve 95/7606 sayılı “İthalat Rejimi Kararı” ithalat işlemlerinin ana çerçevesini belirlemektedir. İthalat, bu Karar ve bu Karar’a dayanılarak çıkarılan yönetmelik, tebliğ ve ilgili kuruluşlara verilecek talimatlar, çok taraflı ve iki taraflı anlaşma hükümleri kapsamında yapılır.
İthalat Rejimi Kararı’nın amacı, ithalatın ülke ekonomisi yararına ve uluslararası ticaret gereklerine uygun olarak düzenlenmesini sağlamaktır.[1]
İthalat ve uygulanan ithalat politikaları, Türkiye ekonomisi ve Türk işletmeleri açısından son derece önemlidir. Uygulanan politikaların, yerli sanayinin dış rekabete açık hale getirilmesi ve sanayinin uluslararası rekabet gücünün arttırılması yönünde büyük etkileri vardır. Bu doğrultuda ülkemizde ithalatın çağdaş ve gelişmiş ülkelerde olduğu kadar serbest bulunması gerekmektedir. Ayrıca ithalat politikaları, uluslararası hukuka uygunluk ve küreselleşmenin getirdiği yükleri taşıma bakımından da önem taşımaktadır.

3. SATIŞ SÖZLEŞMELERİ

Satış sözleşmeleri, bir mal alım-satım işleminin temelini ve başlangıcını oluşturan ana unsurdur. Mal alım-satım işlemine taraf olan alıcı ile satıcının hangi hususlarda anlaşmaya vardıkları, satış sözleşmesinin temel esaslarını ve maddelerini oluşturur. Dış ticaret işlemlerinde de iki yabancı ülkede alıcı ile satıcının birbirini hiç tanımadığı veya az tanıdığı ya da uzun süreli bir ticari ilişkinin zaman içinde nasıl bir boyut kazanacağının ve ne türden riskleri bünyesinde barındırdığının bilinmediği göz önüne alınacak olursa, karşılıklı olarak mutabık kalınan hususların yazılı olarak bir sözleşme metnine dökülmesi kadar zorunluluk arz eden bir şey olamaz. İthalat işlemlerinde ilk planda karşımıza çıkan satış sözleşmelerinin geçerlilik sebebi de bu zorunluluğa dayanmaktadır.
İthalatçı firmalar, yurt dışından temin ederek satın almak istedikleri ürünleri, günümüzün çeşitli iletişim araçları ve ticari ajanları sayesinde bulup, bu ürünlerin üretici veya satıcısı konumundaki ihracatçı firmalar ile temasa geçerek, karşılıklı bir satış sözleşmesi düzenlerler. Bu tür bir satış sözleşmesi, karşılıklı anlaşılan hususları içerdiği gibi, ilerde ortaya çıkabilecek herhangi bir anlaşmazlık halinde de tarafların hak ve sorumluluklarının sınırlarının doğru bir biçimde belirlenmesi noktasında da oldukça faydalıdır.[2]
  Alıntı ile Cevapla