Tekil Mesaj gösterimi
Alt 02-02-2007, 11:45   #5
imparator
Guest
 
imparator - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 

1- Satıcı firma mallar ile ilgili yükleme işlemini tamamlar.
2- Satıcı firma kendi bankasına vesaiki ibraz eder.
3- Satıcının bankası vesaiki alıcının bankasına gönderir.
4- Alıcı firma poliçeyi kabul ederek kendi bankasına teslim eder.
5- Alıcı firma bankasından vesaiki teslim alır.
6- Alıcının bankası poliçeyi satıcının bankasına gönderir.
7- Satıcının bankası poliçeyi satıcı firmaya teslim eder.


1.1 AKREDİTİF ÖDEME
(LETTER OF CREDIT, DOCUMENTARY CREDIT)

1.5.1 Akreditifin Tanımı

Akreditif, ithalatçının talebine dayanarak bir banka tarafından ihracatçıya verilen belirli şartların yerine getirilmesi koşulu ile sattığı mal ve hizmetlerin bedelini ödeyeceğini garanti eden bir taahhütdür. Bu şartlar genellikle malların sevk edildiğini gösteren vesaikin ibrazıdır.

Akreditif hem ihracatçıyı hem de ithalatçıyı korumaktadır. İhracatçı malları sevk ettiği taktirde mal bedelini tahsil edeceğini, ithalatçıda sevkiyat yapılmadan önce ödeme yapılmayacağını bilir.

Akreditif ithalatçının bankası tarafından açılır. Akreditifte istenen şartlar küşat mektubu adı verilen bir belge ile ihracatçının bankasına bildirilir. İhracatçı sevkiyatı yapıp, akreditifde belirtilen koşulları yerine getirip gerekli vesaiki bankaya ibraz ettiğinde mal bedelini tahsil eder.

Akreditifler ile ilgili uygulama esasları Milletlerarası Ticaret Odası’nın 500 nolu “Vesikalı Krediler, Yeknesak Teamüller ve Uygulamalar” isimli yayının 1993 revizyonunda belirlenmiştir.

1.5.2 Akreditifte Taraflar

1.5.2.1 Akreditif Amiri (Applicant, Orderer, Principal)

Akreditif amiri, bankasına akreditif açma talimatı vererek işlemi başlatmış olan ithalatçıdır. İthalatçı ve ihracatçı arasında bir satış sözleşmesi yapılır ve akreditif açılması bu sözleşmede belirlenir.
  Alıntı ile Cevapla