Tekil Mesaj gösterimi
Alt 03-02-2007, 09:56   #7
imparator
Guest
 
imparator - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 

. YAPILAN İŞLERLE İLGİLİ BİLGİLER

- Sekiz haftalık staj dönemimin tamamı ithalat departmanındaki eğitimle devam etmiştir. Buradaki ilk haftamda işyeri ile ilgili genel bilgileri, ithalat esaslarının ve işlerin burada nasıl yürütüldüğünü takibimle geçmiştir. İkinci hafta, kullanılan belgeler, bu belgelerin dosyalanması, bilgisayara girişlerinin yapılması, ihracatçı firmalar ve ithal edilen mallar hakkında bilgi edinilmesi ile devam etmiştir. Bu arada ithalatın diğer departmanlarla da ilişkisi, örneğin muhasebe departmanıyla alınan malların ödemeleri konusundaki bilgi alışverişi; planlama departmanının ihtiyaçları ithalat departmanına bildirimi sonucu bir anlamda ithalatın gerçekleştirilmesi, fabrika müdürünün ithalata onay vermesi gibi ilişkiler oluşmaktadır. Bunu haricinde ilerleyen günlerde ithalat ve işletme hakkındaki bilgilerimin artmasıyla konu daha iyi kavranmaya başlanmıştır.
İthalat departmanında birebir ve fiili olarak yaptığım işler:

- Takip dosyasına yükleme bekleyen malların dosya numaralarını , yükleme tarihlerini , ithalatçı ve ihracatçısını , malın cinsini girdim.

- Yola çıkan mallar için sigorta formu doldurdum. Bu forma sigortalı adı, malın cins, adet ve ağırlığını, fiyatını, sevk tarihini, vasıta cinsini, plaka numarasını, nereden geldiği ve nereye varacağını yazdım ve bu formu ilgili sigorta şirketine fakslayıp belgenin sigorta poliçesi geldikten sonra dosyasına ekledim. Bu işlemle yola çıkan mallar sigortalandı.

- Yükleme bekleyen, yoldaki, gümrükteki ve ambara giren malların bilgilerini bilgisayarın exel programına kaydettim. Bunu yaparken her dosyanın dosya kapaklarına ve takip dosyalarına girilen bilgilerden ve malın o anki durumuyla ilgili nakliyeci acentası, gümrükçü ve ihracatçı firma yetkililerince verilen günlük bilgilerin bulunduğu dökümanlardan yararlandım.
- Ödeme vadesi galan malları bilgisayardaki takibi ile elde edilip bunlarla ilgili gerekli banka ödeme talimatlarını yazdım. Bu talimata banka adı, tarih, mal bedeli, ihracatçı firma adı ve ülkesi, malın miktarını, ithalatçı firması ve hesap numarası ile ihracatçı banka adres ve adı, hesap numarasını da ekleyerek ilgili bankaya bu talimatı faksladım.
- İthal edilecek bazı mallar için akreditif formunu doldurdum, bu forma lehdar, firma adı ve adresini, akreditif tutarı ve vadesini, ödeme vadesini, son yükleme tarihini, malın cinsini, taşıma aracını, yükleme limanını, boşaltma limanını ve doldurulması gereken ibraz edilecek belgelerle ilgili boşlukları doldurdum ve gerekli onayları aldıktan sonra bankasına faksladım. Daha sonra bu faksın akreditif onayı teminatını alıp dosyasına ekledim.
- İthalatla ilgili diğer işlemleri ithalat şefinin uygulamasında birebir şekilde takip ettim.
  Alıntı ile Cevapla