Tekil Mesaj gösterimi
Alt 05-02-2007, 09:59   #52
imparator
Guest
 
imparator - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 

Karakaya ve Stahl yaptıkları bir di­ğer çalışmada da tüketim malları pazarlarındaki 25 engeli pazar­daki rakiplerin yapısal üstünlükleri, pa­zardaki firmaların gücü ve pazara giren firmaların finansal yatırımları olmak üzere üç değişik faktörle ilişkilendirmişlerdir. Çalışma özellikle maliyet temeli üzerinde yoğunlaşmıştır.
9.3. Sonuç

Günümüzde işletmeler için nere­deyse zorunluluk haline gelen dış pa­zarlara giriş, hem dış pazar çevresinden kaynaklanan engeller dolayısıyla hem de pazardaki rakipler tarafından yaratı­lan engeller nedeniyle kolay değildir. Pazara giriş engellerine literatürdeki farklı yaklaşımları sergileyen bu çalış­ma hem pazara giriş engellerinin litera­türdeki yerinin belirlenmesi hem de uy­gulamacıların sıklıkla karşılaştıkları bu sorunları sınıflandırmak açısından önemlidir. Dış pazarlara girişte karşıla­şılabilecek olası sorunların önceden araştırılması ve tespit edilmesi bu pa­zarlardaki başarı şansının baştan kaybe­dilmesini önleyebilecektir. Söz konusu sorunlara bu tür bilimsel yaklaşımların uygulamacılara faydalı olacağı açıktır.
  Alıntı ile Cevapla