Karakaya ve Stahl yaptıkları bir diğer çalışmada da tüketim malları pazarlarındaki 25 engeli pazardaki rakiplerin yapısal üstünlükleri, pazardaki firmaların gücü ve pazara giren firmaların finansal yatırımları olmak üzere üç değişik faktörle ilişkilendirmişlerdir. Çalışma özellikle maliyet temeli üzerinde yoğunlaşmıştır. 9.3. Sonuç Günümüzde işletmeler için neredeyse zorunluluk haline gelen dış pazarlara giriş, hem dış pazar çevresinden kaynaklanan engeller dolayısıyla hem de pazardaki rakipler tarafından yaratılan engeller nedeniyle kolay değildir. Pazara giriş engellerine literatürdeki farklı yaklaşımları sergileyen bu çalışma hem pazara giriş engellerinin literatürdeki yerinin belirlenmesi hem de uygulamacıların sıklıkla karşılaştıkları bu sorunları sınıflandırmak açısından önemlidir. Dış pazarlara girişte karşılaşılabilecek olası sorunların önceden araştırılması ve tespit edilmesi bu pazarlardaki başarı şansının baştan kaybedilmesini önleyebilecektir. Söz konusu sorunlara bu tür bilimsel yaklaşımların uygulamacılara faydalı olacağı açıktır. |