Tekil Mesaj gösterimi
Alt 05-02-2007, 09:59   #53
imparator
Guest
 
imparator - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 

Globalleşmenin getirdiği yoğun rekabet ortamında işletmelerin uluslararası pazarla­ma faaliyetlerinde büyük bir gelişme görül­mektedir. Uluslararası pazarlama çabaları sırasında yerine getirilen en önemli fonksi­yonlardan biri de kişisel satış faaliyetleri olarak karşımıza çıkmaktadır.
Dünyada ti­caretin serbestleştirilmesi yönündeki çaba­ların \3nı sıra globalleşmenin de iş dünyası­na kazandırdığı ivme, işletmelerin mamul ve hizmetlerini birçok ülke pazarına suna­bilme fırsatları doğurmuştur. Bu nedenle birçok işletme eskiden olduğu gibi sadece iç pazara odaklanarak pazarlama planlarını oluşturmak yerine, uluslararası pazarlara yönelik olarak yeni fırsatlar yaratmaya ça­lışmaktadır.
İşletme-yönetim dünyasındaki bu geliş­melerden ve değişimlerden tüketiciler de etkilenmiş, modern pazarlamanın da etki­siyle tüketiciler eskisinden çok daha bilinçli" ve ne istediğini bilir hale gelmişlerdir.
Üreti­min sorun olduğu dönemlerde tüketiciler için mamul ve hizmet bulabilmek büyük bir problem olduğu için, üreticiler için tü­ketici istek ve ihtiyaçlarının karşılanmasına yönelik üretim yapıldığı söylenemezdi. Ancak modern pazarlama anlayışına ulaştı­ğımız günümüz dünyasındaki tüketiciler tüm işletme fâaliyetlerinin merkezinde yer almakta ve gelişmelere yön vermektedir.
  Alıntı ile Cevapla