Globalleşmenin getirdiği yoğun rekabet ortamında işletmelerin uluslararası pazarlama faaliyetlerinde büyük bir gelişme görülmektedir. Uluslararası pazarlama çabaları sırasında yerine getirilen en önemli fonksiyonlardan biri de kişisel satış faaliyetleri olarak karşımıza çıkmaktadır. Dünyada ticaretin serbestleştirilmesi yönündeki çabaların \3nı sıra globalleşmenin de iş dünyasına kazandırdığı ivme, işletmelerin mamul ve hizmetlerini birçok ülke pazarına sunabilme fırsatları doğurmuştur. Bu nedenle birçok işletme eskiden olduğu gibi sadece iç pazara odaklanarak pazarlama planlarını oluşturmak yerine, uluslararası pazarlara yönelik olarak yeni fırsatlar yaratmaya çalışmaktadır. İşletme-yönetim dünyasındaki bu gelişmelerden ve değişimlerden tüketiciler de etkilenmiş, modern pazarlamanın da etkisiyle tüketiciler eskisinden çok daha bilinçli" ve ne istediğini bilir hale gelmişlerdir. Üretimin sorun olduğu dönemlerde tüketiciler için mamul ve hizmet bulabilmek büyük bir problem olduğu için, üreticiler için tüketici istek ve ihtiyaçlarının karşılanmasına yönelik üretim yapıldığı söylenemezdi. Ancak modern pazarlama anlayışına ulaştığımız günümüz dünyasındaki tüketiciler tüm işletme fâaliyetlerinin merkezinde yer almakta ve gelişmelere yön vermektedir. |