10. ULUSLAR ARASI PAZARLARDA SATIŞ GÜCÜNÜN OLUŞTURULMASI 10.1. Uluslararası Satışçıların Seçimi Global iletişim sistemlerinde yaşanan baş döndürücü gelişmeler sonucu ürün ve hizmetler konusunda gerek tüketici gerekse endüstriyel pazarlarda bilinçlenmenin artması, dünyada pek çok ülkede ekonomik şartların iyileşmesiyle beraber alınabilecek birçok uluslararası ürün olduğunun iyi Bilinmesi, politik engellerin asılmasıyla iyi tanınan pek çok uluslararası ürünün alınabilmesi, dünya çapında lojistiğin gelişmesiyle ürünlerin çok kısa zamanda sipariş verilebilmesi ve teslim edilebilmesi, tüketicinin bilinçlenmesiyle birçok yeni ürün için ihtiyaç ve isteğin artması, üretimde verimliliğin artmasıyla fiyatların düşmesi ve daha yüksek kaliteli ürünler ve maddi olarak geçmişte insanların ulaşamayacağı ürünlere ulaşabilme kolaylığı sağlamıştır. Buna karşın, toptancı, perakendeci ve tüketicilere yapılan kişisel satış faaliyetleri daha rutin işlemler gerektirdiği için böyle durumlarda yurt dışına personel göndermek yerine yerel kaynaklardan yararlanılması söz konusu olmaktadır. Uluslararası pazarlama faaliyetleri arasında önemli bir yere sahip olan uluslararası satışçılık, bu işle uğraşan satışçılar için oldukça cazip bir iş alanı olarak görülmektedir. Sürekli uluslararası seyahatler yapan, bir çok yabancı ülkeyi ziyaret eden ve birbirinden farklı müşterilerle karşılaşan bu satışçıların iyi bir eğitim, tecrübe ve yeteneğe sahip olması gerekmektedir. |