Tekil Mesaj gösterimi
Alt 05-02-2007, 09:59   #54
imparator
Guest
 
imparator - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 

10. ULUSLAR ARASI PAZARLARDA SATIŞ GÜCÜNÜN OLUŞTURULMASI

10.1. Uluslararası Satışçıların Seçimi

Global iletişim sistemlerinde yaşanan baş döndürücü gelişmeler sonucu ürün ve hizmetler konusunda gerek tüketici gerekse endüstriyel pazarlarda bilinçlenmenin art­ması, dünyada pek çok ülkede ekonomik şartların iyileşmesiyle beraber alınabilecek birçok uluslararası ürün olduğunun iyi Bi­linmesi, politik engellerin asılmasıyla iyi ta­nınan pek çok uluslararası ürünün alınabil­mesi, dünya çapında lojistiğin gelişmesiyle ürünlerin çok kısa zamanda sipariş verile­bilmesi ve teslim edilebilmesi, tüketicinin bilinçlenmesiyle birçok yeni ürün için ihti­yaç ve isteğin artması, üretimde verimliliğin artmasıyla fiyatların düşmesi ve daha yük­sek kaliteli ürünler ve maddi olarak geçmiş­te insanların ulaşamayacağı ürünlere ulaşa­bilme kolaylığı sağlamıştır.
Buna karşın, toptancı, perakendeci ve tüketicilere yapılan kişisel satış faaliyetleri daha rutin işlemler gerektirdiği için böyle durumlarda yurt dışına personel gönder­mek yerine yerel kaynaklardan yararlanıl­ması söz konusu olmaktadır.
Uluslararası pazarlama faaliyetleri ara­sında önemli bir yere sahip olan uluslarara­sı satışçılık, bu işle uğraşan satışçılar için ol­dukça cazip bir iş alanı olarak görülmekte­dir. Sürekli uluslararası seyahatler yapan, bir çok yabancı ülkeyi ziyaret eden ve bir­birinden farklı müşterilerle karşılaşan bu satışçıların iyi bir eğitim, tecrübe ve yeteneğe sahip olması gerekmektedir.
  Alıntı ile Cevapla