c) Kültürel Uyum: Uluslararası pazarda görev yapacak satışçılar bu pazarların sahip olduğu kültürel özellikleri kavrayarak, kendilerini buna1 uygun davranışları sergileme-,ye ayarlayabilecek düzeyde olmalıdır. Bunun için hoşgörü, anlayış ve bilgi gibi çeşitli özellikler bir satışçıda mutlaka bulunması gereken özellikleridir. d)Güvenilirlik: Ulusal pazarların aksine, uluslararası pazarlarda faaliyet gösteren satışçıların daha az denetim altında denetim altında çalıştıkları ve bu yüzden kendi oto kontrol mekanizmalarını kullanmaları beklenir. Bu nedenle işletmeler, yurt dışında görev yapacak satışçılarında güvenilirlik özelliğini ön planda tutarlar. e) Sağlık: Sınır ötesi satışçılık fiziksel özelliklerin sağlam bir yapıda olmasını gerektirir. İklim değişiklikleri, farklı yiyecek çeşitleri, otel şartlan ve müşterilerin farklı ev sahipliği yapma alışkanlıkları bir araya geldiği zaman satışçıların güçlü bir bünyeye sahip olmasının nedenleri ortaya çıkmaktadır. f) Lisan Becerisi: Uluslararası pazarlarda görev yapacak satışçıların gidecekleri ülkenin lisanının bilmesi ideal durum olarak görülse de, uluslararası iş lisanı olan İngilizce'nin kullanılması en geniş kabul gören uygulamadır. Ayrıca yurt dışına gönderilecek satışçıların ne müddetle yurt dışında kalacağı konusu çözümlenmesi gereken çeşitli sorunları gündeme getirir. Bu sorunlar şu şekilde sıralanabilir: |