Tekil Mesaj gösterimi
Alt 05-02-2007, 10:00   #59
imparator
Guest
 
imparator - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 

Farklı kültürel yapılara sahip uluslarara­sı pazarlardaki müşterilerin değişik pazarlık teknikleri bulunmaktadır. Buda, pazar ya­pılarını daha iyi bilen yerel satışçıların kullanılmasını gerektirebilir. Burada göz önün­de bulundurulması gereken nokta, bu personelin istihdam edilmesine gerek duyula­cak ölçekte pazarla ilişki içerisine girilip girilmeyeceği ve bu personelin maliyeti ile iş­letmenin beklediği potansiyel gelir arasın­daki orantıdır. Bunun yanında dış pazarlar­da işletmenin isterlerine uygun niteliklerde personel bulunup bulunmadığı, bunların eğitimi, ücretlendirilmesi, motivasyonu, de­ğerlemesi de ayrıca üzerinde düşünülmesi gereken konular arasındadır. Kültürel ne­denlerden dolayı satışçılık mesleğine hoş bakılmayan ülkelerde gerekli niteliklere sa­hip satış gücünün bulunması oldukça güç bir iştir
Hedef dış pazara yönelik bir kereye mahsus veya süreksiz olarak seyreden sa­tışlar için devamlı satış gücü istihdam edil­mesi uluslararası işletme açısından rasyo­nel bir hareket olmayacaktır. Yine dış pa­zarlarda kurulacak satış organizasyonu­nun, uluslararası işletmenin bu pazardan beklentileri ile çok yakından ilgisi olduğu da çok açık ortadadır. Uluslararası işletme için hedef dış pazarla ilgili olarak belirle­nen pazar payları veya pazardan beklenen gelirin sağlanamaması durumunda bu pa­zarda oluşturulacak yerel satış organizas­yonunun maliyetlerinin işletmeleri zarara uğratabilmesi muhtemel sorunlar arasında karşımıza çıkmaktadır.
Bunun.yanında, uluslararası işletmele­rin dış pazarlarda istihdam imkanları yarat­masının, o ülke halkı ye otoritelerinin işlet­me lehine tutum sergilemeleri konusunda da yardımcı olduğu da ortadadır. Bu ne­denlerdendir ki uluslararası işletme yöneti­cilerinin dış pazar satışlarında kullanacağı satış gücünün niteliği konusunda vereceği kararların önemi stratejik kararlar olarak değerlendirilmektedir.
  Alıntı ile Cevapla