Tekil Mesaj gösterimi
Alt 05-02-2007, 10:00   #60
imparator
Guest
 
imparator - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 

10.2. Sonuç

Globalleşmeyle birlikte ağırlaşan ulus­lararası rekabet ortamında hayatlarını sür­dürmek isteyen işletmelerin, modem işlet­mecilik ve pazarlama uygulamalarından yararlanması bir zorunluluk halini almıştır. Bu çerçevede öncelikle işletmelerin hedef aldıkları tüketici kitlesini - endüstriyel yada nihai tüketici- yeniden tanımlayarak, tüketi­ci profilini, değişen istek ve ihtiyaçlarını kavraması gerekmektedir. Tüketicinin neyi, ne şekilde, nerede, hangi koşullarda almak istediği tekrar ele alınarak, buna uygun stra­tejilerin geliştirilmesi, işletmelerin yaşamla­rını sürdürebilmeleri için ön koşul niteliği almıştır.
Bu çerçevede uluslararası pazarların kültürel, ekonomik, sosyal, hukuki, demog­rafik faktörlere dayalı farklı pazar yapıları göz önünde bulundurularak, bunların pa­zar şartları ve tüketici davranışları üzerinde­ki etkileri analiz edilmeli ve pazarın ve tü­keticinin özelliklerine uygun satış program­ları geliştirilmelidir. Ayrıca işletmelerin he­def aldıkları pazarın endüstriyel veya nihai tüketici pazarı olması, oluşturulacak pazar­lama politikaları ve satış gücü üzerinde önemli faktörler olarak dikkate alınmalıdır.
Uluslararası pazarlarda oluşturulacak satış gücünün seçiminde, bu pazarlarda fa­aliyet gösterecek işletmelerin sadece finansal yapısı değil, aynı zaman da ürünün ve pazarın yapısı da etkili olmaktadır. Bu ne­denle yöneticilerin, dış pazarın yerel satış gücünün istihdamı veya dış pazarlara satış­çılar gönderilmesi kararını, verirken içinde bulunulan şartlara göre, tüketici istek ve ihtiyaçlarına en uygun cevap verebilecek ve işletme amaçlarına ulaşılmasını sağlayacak satış gücünü oluşturması en optimum çö­züm olarak karşımıza çıkmaktadır.
  Alıntı ile Cevapla