10.2. Sonuç Globalleşmeyle birlikte ağırlaşan uluslararası rekabet ortamında hayatlarını sürdürmek isteyen işletmelerin, modem işletmecilik ve pazarlama uygulamalarından yararlanması bir zorunluluk halini almıştır. Bu çerçevede öncelikle işletmelerin hedef aldıkları tüketici kitlesini - endüstriyel yada nihai tüketici- yeniden tanımlayarak, tüketici profilini, değişen istek ve ihtiyaçlarını kavraması gerekmektedir. Tüketicinin neyi, ne şekilde, nerede, hangi koşullarda almak istediği tekrar ele alınarak, buna uygun stratejilerin geliştirilmesi, işletmelerin yaşamlarını sürdürebilmeleri için ön koşul niteliği almıştır. Bu çerçevede uluslararası pazarların kültürel, ekonomik, sosyal, hukuki, demografik faktörlere dayalı farklı pazar yapıları göz önünde bulundurularak, bunların pazar şartları ve tüketici davranışları üzerindeki etkileri analiz edilmeli ve pazarın ve tüketicinin özelliklerine uygun satış programları geliştirilmelidir. Ayrıca işletmelerin hedef aldıkları pazarın endüstriyel veya nihai tüketici pazarı olması, oluşturulacak pazarlama politikaları ve satış gücü üzerinde önemli faktörler olarak dikkate alınmalıdır. Uluslararası pazarlarda oluşturulacak satış gücünün seçiminde, bu pazarlarda faaliyet gösterecek işletmelerin sadece finansal yapısı değil, aynı zaman da ürünün ve pazarın yapısı da etkili olmaktadır. Bu nedenle yöneticilerin, dış pazarın yerel satış gücünün istihdamı veya dış pazarlara satışçılar gönderilmesi kararını, verirken içinde bulunulan şartlara göre, tüketici istek ve ihtiyaçlarına en uygun cevap verebilecek ve işletme amaçlarına ulaşılmasını sağlayacak satış gücünü oluşturması en optimum çözüm olarak karşımıza çıkmaktadır. |