Tekil Mesaj gösterimi
Alt 07-02-2007, 10:56   #3
imparator
Guest
 
imparator - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 

"Göze görünen somut nesneler, dünya hakkındaki bilgimizin ana kaynağını oluştursa da, gerçeği gerçek var oluşu, ancak yeterli hayal gücüne sahip olanlar bilebilir. Nitekim Rolf Escher'de, çizimdeki büyük ustalığına rağmen, mevcut olanı, "Verist" bir tarzda saptamakla yetinmeyip, gözün gördüğü nesneleri bilgiyle olduğu kadar hayal gücüyle de özümsüyor ve onlara kendi el yazısını kazandırıyor. Böylece gerçeklik, sadece görünür kılınmakla kalmıyor, ısrarlı bir tutumla anlaşılır hale getiriyor ve resimler konuşmaya başlıyor." (Hans Georg Bulla).
Eğer grafik baskı ortamında çalışan, sanatsal faaliyetlerle baskı sürecinin sağladığı olanakları bir arada kullanan ve özgün sanatsal ifadelerini oluşturan birkaç büyük isim olmasaydı, baskı bugün de resmi aynen kopyalamak için kullanılıyor olabilirdi.
Günümüzde yakın gravür sanatçılarının düşüncelerini farklı anlatım biçimleriyle, değişik araçlar kullanarak çalışmalarında görmekteyiz. Seçtikleri konularda farklıdır. Örneğin gündelik hayat, toplumdaki bir takım olumsuz olaylara göndermeler ya da belirli tabuların yıkılması için gösterdikleri çabalar gibi daha sıralayabiliriz. El becerisi ile baskı her zaman bir anlatım aracı olmuştur. Ve bu gerek çizgiyle gerekse renklerle izleyiciye sunulmuştur. Sanatın geleneksel günümüzdeki gelişmesi bienallerde açıkça görülmektedir. Nitekim 4. Avrupa Bienali de, Avrupa'daki kültürel kişiliğin toplam çabasından oluşur. 2 ayrı politik bloka ayrılmış kıta hakkında bahsetmek kolay değildir. Buna rağmen Avrupa'daki kültür durumları kalıtımsal gücün arkasından görülebilir. Çatışmalar, karşıtlıklar bu bağlamda yer alır.
  Alıntı ile Cevapla