Video, son yıllarda hayatımıza giren teknoloji ürünlerinden biridir.İstenilen programı, istenilen saatte izleyebilme imkanı verdiği için televizyona göre bazı avantajları vardır.Filmler ve eğitici programlar video aracılığı ile çocukların hizmetine sunulabilir.Ancak bütün ailelerde video bulunma imkanı olmadığından çocuk eğitimi ve gelişiminde çok fazla etkisi bulunmamaktadır.Ekonomik imkanı olan ailelerde çocuğun yaşına ve gelişim durumuna uygun filmler yararlı olabilir ancak çocuğun saldırganlık duygularını uyaran ve uyumsuz davranışlar göstermesine yol açan programlar zararlı olur. Radyolar, çocuklara yönelik yayınların yanında yetişkinler için hazırlanan programlarda çocuklarla ilgili programlara yer vermektedirler.Yine çocukları ilgilendiren sağlık ve eğitim kampanyalarında aktif olarak görev almaktadırlar.Ancak günlük hayatımızda televizyon ve bilgisayar çok yara aldığı için radyo dinleme alışkanlığı pek yaygın değildir.Buna rağmen, radyo her yerde kolaylıkla bulunması ve dinlerken başka faaliyetler yapılmasına imkan vermesi bakımından ayrı bir yer tutmaktadır.Radyo programlarını dinleyen çocuklar görüntülerini kendi hayal güçleri ile oluşturduklarından, zihin gelişimine olumlu etkisi vardır. Diğer kitle iletişim araçlarında olduğu gibi, radyo programlarında da konu ve sunuş biçimi önemlidir.Çocukların ruhsal ve sosyal gelişimlerine katkıda bulunan eğitici ve eğlendirici programlar yararlı olur.Program seçiminde çocuklara yardım ve rehberlik edecek en yakın kişiler, anne-babalardır.Bu nedenle anne-babaların daha dikkatli olmaları çocuklarını olumlu olarak yönlendirmeleri gerekir. |