Tekil Mesaj gösterimi
Alt 08-02-2007, 14:32   #1
imparator
Guest
 
imparator - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Spor ve Medya

SPOR
VE
MEDYA


ÖZET


Medya toplumun aynası yani yansımasıdır. Medyanın görevi kamuoyunu bilgilendirme ve aydınlatma olduğuna göre topluma karşı sorumludur. Sporunda kitleler arasında yayılmasında medyanın rolü göz ardı edilemez. Bu durumda medyanın görevi zordur. Hızla değişen dünya da çok sık duyduğumuz bir kavramda sponsorluktur. Medya dikkati zorla belirli konulara çeker. Bu konulara çekimde sponsorlukta önemli bir yerdedir. Bu kavramlar arasında televizyonunda unutmamak lazım. Çünkü televizyon ve spor 1950’den sonra hep iç içeydi. Spor sayesinde televizyon bir kitle iletişim aracı oldu.

Anahtar Kelimeler: Spor, Medya, Televizyon, Sponsorluk.

GİRİŞ

Medyanın görevi kamuoyunu bilgilendirme ve aydınlatma olduğuna göre topluma karşı sorumludur. Bu sorumlulukları yerine getirirken bazı yardımcı güçlerden yararlanır. Bu güçler televizyon başta olmakla birlikte reklam ve sponsorluktur.
Televizyon – spor birlikteliğinin çıkış noktası ABD’dir. Bunun en önemli nedeni, ABD’deki televizyon yayıncılığının ilk başladığı 1930’lu yılların sonundan itibaren özel sektör tarafından düzenlenmesidir.
Reklam ise liberal ekonomilere ait bir kavramdır. Günümüzde sosyalist ekonomilerde bile uygulama alanı bulmuştur. Ansiklopediler reklamı, “ insan davranışlarını belirli bir yönde etkilemek amacıyla kullanılan kitle iletişim teknikleri” olarak tanımlamaktadır. ( Taş ve Şahım 1996 )
Son olarak sponsorluk ; desteklemek himaye etmek, kefil olmak gibi anlamları taşımaktadır. İngilizce bir kelimedir. Diğer destekleme şekillerinde ayrımını ortaya koyabilmek amacıyla literatürde ticari sponsorluk yada örgütsel sponsorluk olarak anılan
* Öğretmenlik 022101004 (ÇAP)
  Alıntı ile Cevapla