Tekil Mesaj gösterimi
Alt 08-02-2007, 14:48   #5
imparator
Guest
 
imparator - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 

Bu bakımdan sporda sponsor ilişkisi sporun, spor organizasyonlarının sportif olaylar veya müsabakaların müşterek çıkarlar doğrultusunda başka kurum yada kişilerce desteklenmesi şeklinde açıklanabilir. Böylece, sponsor spor ilişkisiyle, spora ve spor programı yürüten kuruluşlara, devleti de ilgilendiren bir hizmet sağlamaktadır. Bu ifadeler nedeniyle sponsorluk açıktan para vermekle, yani iş piyasasının cömert bir destek biçimi olarak algılanabilir. Ancak daha öncede belirtildiği gibi destekleyiciler ticari amaç taşımaktadırlar. Sponsor, genellikle reklama sporu desteklemenin amacıyla çelişkili görülmemelidir. Çünkü, sporun maddi ve manevi olarak gelişmesi için sponsorluk önemlidir. Üstelik, sponsorluk işi kuruluşun temel ticari işinin bir parçası da değildir. Bu nedenle sportif aktivitelere sponsorluk yapan firmalardaki sayısal artışın asıl nedeni “ televizyon da spora ayrılan zamanın çoğalmasıyla” ilgilidir.
  Alıntı ile Cevapla