PEUGEOT: İlk kez geçen yıl Türkiye yollarına çıkan 107’nin yüzde 45’lik oranla bayanlar tarafından en fazla tercih edilen Peugeot modeli olduğu görülüyor. Türkiye’deki Peugeot 206 kullanıcılarının yüzde 32’si kadınlardan oluşurken, Mayıs 2006’da piyasaya sunulan 207 modelinde ise bu oran yüzde 30. Önümüzdeki aylarda 2007 modelinde otomatik vites seçeneğinin de sunulmasıyla bu oran çok daha yükselmesi bekleniyor.
HYUNDAI: Güney Koreli Hyundai’de kadın kullanıcı oranının yüzde 10 olduğu görülüyor. Hyundai’nin A segmentindeki temsilcisi Atos Prime ve B segmentinde yer alan Getz, bayanların en çok tercih ettiği modeller olarak öne çıkıyor. Ayrıca MPV segmentindeki Matrix’in yanı sıra 4X4 modelleri Tucson ve Santa Fe kadınların ilgi duyduğu diğer Hyundai modelleri arasında yer alıyor. yüzde 100’e çıkıyor.
OPEL: Alman Opel’de kadınların en fazla tercih ettiği modelin Corsa olduğu görülüyor. Opel’i 1982 yılından beri küçük sınıftaki başarıyla temsil eden Corsa’da kadın kullanıcı oranı yüzde 50’ye ulaşıyor. Opel’in MPV modeli Meriva ve C segmentindeki Astra’nın müşterilerinin yüzde 30’unu bayanlar oluşturuyor.
VOLKSWAGEN: Volkswagen’in toplam satışları içinde kadın müşterilerin oranı yüzde 35’i buluyor. Yüzde 55 kadın kullanıcı oranı ile en fazla tercih edilen VW modeli New Betle olurken, Polo modelinde bu oran 50 oluyor. Bayanların ilgi gösterdiği diğer VW modelleri ise şöyle sıralanıyor: Golf Plus (yüzde 45), Golf (yüzde 43), Eos (yüzde 35), Touran (yüzde 35) ve Touareg (yüzde 30).
BMW: Alman lüks otomobil üreticisi BMW de müşterilerinin önemli bir bölümü kadınlardan oluşan markalar arasında yer alıyor. BMW müşterilerinin yüzde 40’ını kadınlar oluşturuyor. BMW’nin kompakt sınıftaki ilk otomobili 1 Serisi’nin yanı sıra 3 Serisi ve kompakt SUV X3, kadın kullanıcılar tarafından tercih edilen modellerin başında geliyor.
FIAT: İtalyan Fiat ise A segmentindeki temsilcisi Panda modeliyle kadınların gönlünü fethediyor. Her iki Panda alıcısından birini bayanlar oluşturuyor. Panda satışlarının yüzde 47’si kadınlara yapılırken, bu oran otomatik vitesli versiyonlarda yüzde 55’e çıkıyor. Fiat, bu yıl içerisinde Panda’nın 1.1 litrelik 54 beygir gücündeki motorunu getirerek, şehir içinde ekonomik kullanımla daha fazla kadın müşteriye ulaşmayı hedefliyor. Kadınların ilgi duyduğu bir başka Fiat modeli ise yüzde 20’lik oranla Grande Punto. Fiat ayrıca yeni SUV modeli Sedici’nin müşterilerinin yarısının kadınlardan oluşmasını bekliyor. |