Beşiktaş Forum  ( 1903 - 2013 ) Taraftarın Sesi


Geri git   Beşiktaş Forum ( 1903 - 2013 ) Taraftarın Sesi > Taraftar > Gündem Dışı > Otomobil - F1

Otomobil - F1 Bu Bölümde Formula 1 ve Otomabil Dünyası hakkında aradiginiz bir çok seyi bulabilirsiniz.

Cevapla
 
LinkBack Seçenekler Stil
Alt 08-03-2007, 18:27   #1
Yardımcı Admin
 
Meric - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Türkiye' de bayanların rakamlarla otomobil seçimleri

CITROEN: Fransız üretici Citroen’in Türkiye’de müşteri portföyünde kadınların önemli bir payı bulunuyor. Citroen müşterilerinin yüzde 30’luk kısmını kadınlar oluşturuyor. Citroen modellerinde kadınların sahiplik oranı araçların boyutları küçüldükçe artış gösteriyor. Citroen’in A segmentindeki temsilcisi C1’de kadın kullanıcı oranı yüzde 50 iken, bu oran C2’de yüzde 36, C3’te yüzde 38, C4’te yüzde 27 ve C5’te yüzde 15 oluyor.

MERCEDES: Alman Mercedes’in Türkiye genelindeki kadın kullanıcı oranının yüzde 11 olduğu görülüyor. Mercedes, özellikle küçük sınıftaki modelleriyle bayanlara ulaşıyor. A Serisi ve B Serisi kadınlar tarafından yoğun ilgi gören Mercedes modelleri olarak öne çıkıyor. 4X4 modeli M-Serisi müşterileri arasında da belirgin bir kadın kullanıcı oranına rastlanıyor.

NISSAN: Japon üretici Nissan, Micra ve Note modelleriyle kadın müşterilere ulaşmayı başarıyor. Micra yüzde 65 ile kadınlar tarafından en çok tercih edilen Nissan modeli olurken, Note ise yüzde 45’lik bir orana ulaşıyor. Bayanların Micra’yı tercih etme sebepleri; yüzde 33’le sıra dışı tasarım, yüzde 11’le park etme kolaylığı olarak kendini gösteriyor. Diğer tercih sebepleri ise; uygun fiyatı, donanımı, tavsiye edilmesi ve ekonomik olması olarak sıralanıyor.

FORD: Ford’un C segmentindeki modelleri arasında ortalama kadın kullanıcı oranı yüzde 14 iken, B segmentinde bu oran yüzde 33’e yükseliyor. Ford’un bayanlar tarafından en fazla tercih edilen otomobili ise Fiesta modeli. Ford Fiesta özellikle otomatik şanzıman seçeneğiyle bayanların ilgisini çekiyor.

TOYOTA: Türkiye genelindeki Toyota müşterilerinin yüzde 24’ü kadınlardan oluşurken, bu oran Yaris modelinde yüzde 55’e kadar çıkıyor. Toyota’nın küçük sınıftaki temsilcisi Yaris sahip olduğu Akıllı Giriş ve Çalıştırma Sistemi, Easy Flat Koltuk Sistemi, geniş ek saklama alanları ve park kolaylığı sağlayan özellikleriyle (9.4 metre dönüş çapı) bayan sürücülerin ihtiyaçlarını karşılayabiliyor.

MITSUBISHI: Japon Mitsubishi ise yüzde 20’lik kadın kullanıcı oranına sahip. Mitsubishi’nin kadınlar tarafından en çok tercih edilen modeli ise Colt, sunduğu güvenlik özellikleri, fonksiyonelliği ve otomatik vites seçeneğiyle dikkat çekiyor. Kadın kullanıcılar genelde Colt’un 5 kapılı versiyonunu satın alıyor.

RENAULT: Bir diğer Fransız üretici Renault da özellikle Modus modeliyle kadın müşterilere ulaşıyor. Kompakt boyutlarıyla şehir içi kullanım düşünülerek geliştirilen Renault Modus, ilk görüşte kendinden beklenmeyen bir iç mekan sunuyor. Dışarıdan bakıldığında küçük bir MPV havası hissedilen araç, fonksiyonelliğiyle dikkat çekiyor. Renault’un başarı modeli Megane HB de kadın kullanıcılar tarafından tercih edilen modeller arasında yer alıyor.

SKODA: Volkswagen Grubu’na bağlı Çek markası Skoda’nın kadınlar tarafından en çok tercih edilen modeli Fabia. Bu yıl yeni yüzüyle yollara çıkmaya hazırlanan Fabia’nın dışında Skoda’nın kadınlar tarafından tercih edilen diğer bir modeli ise MPV sınıfında yer alan Roomster.
__________________


http://img81.imageshack.us/img81/9771/topmain8dd3mg5.jpg
Meric Ofline   Alıntı ile Cevapla
Alt 08-03-2007, 18:27   #2
Yardımcı Admin
 
Meric - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 

PEUGEOT: İlk kez geçen yıl Türkiye yollarına çıkan 107’nin yüzde 45’lik oranla bayanlar tarafından en fazla tercih edilen Peugeot modeli olduğu görülüyor. Türkiye’deki Peugeot 206 kullanıcılarının yüzde 32’si kadınlardan oluşurken, Mayıs 2006’da piyasaya sunulan 207 modelinde ise bu oran yüzde 30. Önümüzdeki aylarda 2007 modelinde otomatik vites seçeneğinin de sunulmasıyla bu oran çok daha yükselmesi bekleniyor.

HYUNDAI: Güney Koreli Hyundai’de kadın kullanıcı oranının yüzde 10 olduğu görülüyor. Hyundai’nin A segmentindeki temsilcisi Atos Prime ve B segmentinde yer alan Getz, bayanların en çok tercih ettiği modeller olarak öne çıkıyor. Ayrıca MPV segmentindeki Matrix’in yanı sıra 4X4 modelleri Tucson ve Santa Fe kadınların ilgi duyduğu diğer Hyundai modelleri arasında yer alıyor. yüzde 100’e çıkıyor.

OPEL: Alman Opel’de kadınların en fazla tercih ettiği modelin Corsa olduğu görülüyor. Opel’i 1982 yılından beri küçük sınıftaki başarıyla temsil eden Corsa’da kadın kullanıcı oranı yüzde 50’ye ulaşıyor. Opel’in MPV modeli Meriva ve C segmentindeki Astra’nın müşterilerinin yüzde 30’unu bayanlar oluşturuyor.

VOLKSWAGEN: Volkswagen’in toplam satışları içinde kadın müşterilerin oranı yüzde 35’i buluyor. Yüzde 55 kadın kullanıcı oranı ile en fazla tercih edilen VW modeli New Betle olurken, Polo modelinde bu oran 50 oluyor. Bayanların ilgi gösterdiği diğer VW modelleri ise şöyle sıralanıyor: Golf Plus (yüzde 45), Golf (yüzde 43), Eos (yüzde 35), Touran (yüzde 35) ve Touareg (yüzde 30).

BMW: Alman lüks otomobil üreticisi BMW de müşterilerinin önemli bir bölümü kadınlardan oluşan markalar arasında yer alıyor. BMW müşterilerinin yüzde 40’ını kadınlar oluşturuyor. BMW’nin kompakt sınıftaki ilk otomobili 1 Serisi’nin yanı sıra 3 Serisi ve kompakt SUV X3, kadın kullanıcılar tarafından tercih edilen modellerin başında geliyor.

FIAT: İtalyan Fiat ise A segmentindeki temsilcisi Panda modeliyle kadınların gönlünü fethediyor. Her iki Panda alıcısından birini bayanlar oluşturuyor. Panda satışlarının yüzde 47’si kadınlara yapılırken, bu oran otomatik vitesli versiyonlarda yüzde 55’e çıkıyor. Fiat, bu yıl içerisinde Panda’nın 1.1 litrelik 54 beygir gücündeki motorunu getirerek, şehir içinde ekonomik kullanımla daha fazla kadın müşteriye ulaşmayı hedefliyor. Kadınların ilgi duyduğu bir başka Fiat modeli ise yüzde 20’lik oranla Grande Punto. Fiat ayrıca yeni SUV modeli Sedici’nin müşterilerinin yarısının kadınlardan oluşmasını bekliyor.
__________________


http://img81.imageshack.us/img81/9771/topmain8dd3mg5.jpg
Meric Ofline   Alıntı ile Cevapla
Alt 08-03-2007, 18:28   #3
Yardımcı Admin
 
Meric - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 

HONDA: Japon Honda’nın müşterilerinin yüzde 30’unu kadınlar oluşturuyor. B segmentindeki Jazz ise yüzde 50’lik oranla bayanlar tarafından tercih edilen Honda modeli arasında ilk sırada yer alıyor. Bir otomobilde kullanım pratikliği, güvenlik, sağlamlık gibi konulara önem veren kadın müşteriler, Honda’nın Jazz dışında sırasıyla CR-V (yüzde 31), City (yüzde 27), Civic (yüzde 25) ve Accord (yüzde 11) modellerini tercih ediyor.

KIA: Bir başka Güney Koreli üretici Kia’da ise müşterilerin yüzde 15’i kadınlardan oluşuyor. Kia’nın A segmentindeki başarılı temsilcisi Picanto, yüzde 21’lik oranla kadınların en fazla tercih ettiği model olarak dikkat çekiyor. Picanto’yu yüzde 18 ile kompakt 4X4 modeli Sportage ve yüzde 15 ile B segmentinde yer alan Rio izliyor.

VOLVO: İsveçli otomobil markası Volvo’da kadın müşterilerin oranının yüzde 10 olduğu belirtiliyor. Volvo’da bayanlar en fazla S40 modeli tercih ederken, S60 ikinci ve XC90 üçüncü sırada yer alıyor. Volvo, bu ay içinde Türkiye pazarına sunacağı kompakt sınıfta yer alan yeni modeli C30 ile özellikle kadın müşterilerinin sayısını artırmayı hedefliyor.

SUZUKI: Suzuki müşterileri arasında kadın kullanıcıların orana yüzde 37’yi buluyor. Bayan müşteriler en çok tercih edilen Suzuki modelleri Swift, Jimny ve Grand Vitara’dan oluşuyor. Swift modelini tercih eden bayanların oranında otomatik vites seçeneğinin eklenmesiyle artış bekleniyor.

AUDI: Audi, kadın müşteriler tarafından en fazla tercih edilen markalar arasında yer alıyor. Audi müşterilerinin yüzde 40 gibi oldukça önemli bir oranını kadınlar oluşturuyor. Audi A3 ise yüzde 48’lik oranla Alman üreticinin kadın müşteriler tarafından en fazla tercih edilen modeli olarak dikkat çekiyor.
__________________


http://img81.imageshack.us/img81/9771/topmain8dd3mg5.jpg
Meric Ofline   Alıntı ile Cevapla
Alt 08-03-2007, 18:34   #4
Banned
 
dkartal - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 

BMW: Alman lüks otomobil üreticisi BMW de müşterilerinin önemli bir bölümü kadınlardan oluşan markalar arasında yer alıyor. BMW müşterilerinin yüzde 40’ını kadınlar oluşturuyor. BMW’nin kompakt sınıftaki ilk otomobili 1 Serisi’nin yanı sıra 3 Serisi ve kompakt SUV X3, kadın kullanıcılar tarafından tercih edilen modellerin başında geliyor.

dkartal Ofline   Alıntı ile Cevapla
Alt 08-03-2007, 19:54   #5
Eagle dragging on Smoking
 
gulcemal - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 

Tesekkurler bılgı ıcın
__________________
ATIN ÖMÜ ARPADAN
HADİ GELİN ARKADAN
YARI YOLDA BIRAKAN TAŞ OLSUN...BEŞİKTAŞK

gulcemal Ofline   Alıntı ile Cevapla
Cevapla

Bu konuyu arkadaşlarınızla paylaşın


Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir)
 

Yetkileriniz
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-KodlarıKapalı
Trackbacks are Açık
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık




Türkiye`de Saat: 13:11 .

Powered by vBulletin® Copyright ©2000 - 2008, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.3.2

Sitemiz CSS Standartlarına uygundur. Sitemiz XHTML Standartlarına uygundur

Oracle DBA | Kadife | Oracle Danışmanlık



1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 256 257 258 259 260 261 262 263 264 265 266 267 268 269 270 271 272 273 274 275 276 277 278 279 280 281 282 283 284 285 286 287 288 289 290 291 292 293 294 295 296 297 298 299 300 301 302 303 304 305 306 307 308 309 310 311 312 313 314 315 316 317 318 319 320 321 322 323 324 325 326 327 328 329 330 331 332 333 334 335 336 337 338 339 340 341 342 343 344 345 346 347 348 349 350 351 352 353 354 355 356 357 358 359 360 361 362 363 364 365 366 367 368 369 370 371 372 373 374 375 376 377 378 379 380 381 382 383 384 385 386 387 388 389 390 391 392 393 394 395 396 397 398 399 400 401 402 403 404 405 406 407 408 409 410 411 412 413 414 415 416 417 418 419 420 421 422 423 424 425 426 427 428 429 430 431 432 433 434 435 436 437 438 439 440 441 442 443 444 445 446 447 448 449 450 451 452 453 454 455 456 457 458 459 460 461 462 463 464 465 466 467 468 469 470 471 472 473 474 475 476 477 478 479 480 481 482 483 484 485 486 487 488 489 490 491 492 493 494 495 496 497 498 499 500 501 502 503 504 505 506 507 508 509 510 511 512 513 514 515 516 517 518 519 520 521 522 523 524 525 526 527 528 529 530 531 532 533 534 535 536 537 538 539 540 541 542 543 544 545 546 547 548 549 550 551 552 553 554 555 556 557 558 559 560 561 562 563 564 565 566 567 568 569 570 571 572 573 574 575 576 577 578 579 580