Tekil Mesaj gösterimi
Alt 22-03-2007, 11:44   #4
imparator
Guest
 
imparator - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 

1.4. Yönetim Kalitesi

1.4.1. Yönetim Kalitesi ve ISO 9000

ISO 9000 serisi özellikle ISO 9002 ve 9003'te yönetim kalitesi için üç gerek­sinme tanıtır.
1. Kalite Politikası 2. Organizasyon 3. Yönetimin Gözden Geçirilmesi
1.4.1.1. Kalite Politikası

ISO 9001 üst yönetimin kendini kaliteye adaması gerekliliği ile başlamakta­dır. Kalite çabalarının başarısı üst yönetimin bu yaklaşımına doğrudan bağlıdır. Bö­lüm 4.1.1.'de, yönetime organizasyonun kalite politika ve amaçlarım tanımlama, belgeleme, kaliteye vermiş oldukları önemi, desteği ve bağımlılıklarını ortaya koy­ma zorunluluğu verilmiştir.
Küçük
Orta
Büyük
Faktörler
Eş düzeyde yada yüksek rekabet gücüne sahip firma oranı
Toplam rekabet gücü
Eş düzeyde yada yüksek rekabet gücüne sahip firma oranı
Toplam rekabet gücü
Eş düzeyde yada yüksek rekabet gücüne sahip firma oranı
Toplam rekabet gücü
1.İşgücü Maliyeti
100
4
100.0
4

8
2.Kullanılan Teknoloji
0
-
100.0
4

8
3.Ürün Standartları
100
4
100.0
4

8
4.Ekonomik Ölçek
0
R
0.0
4

8
5.Yan Sanayi
0
R
100.0
4

8
6.Nitelikli İşgücü
Bulunulabilirliği
0
-
0.0


8
7.Enerji Maliyeti
0
-
0.0


8
8.Hammadde Maliyeti
0
-
100.0
4

8
9.Hammadde Bulunabilirliği
0
R
100.0
4

8
10.Finansal Yapı
0
R
0.0


8
11.Ekonomik Altyapı
0
-
0.0
-


12.Bürokrasi
0
-
0.0



13.Ürünlerin dış paz.
İmajı
0
R
100.0
8


14.Uluslararıs ilişkiler
100
-
0.0
-


15.İşgücü Verimliliği
100
4
100.0
4


16.Finansal maliyet
0
-
0.0
-


17.Rekabet gücü
0
-
5.6
40




Gerek firma içinde gerekse firma dışından gerekli olan yardımlar alınabilir, fakat yönetimin desteği ve belgelenen her şey açıkça, ortada ve görünür olmalıdır.
Standartlar bu amaçla uygulanabilecek belidi bir metod tanımazlar. Kalite elkitabında yer alan belgeler, çalışanlar için hazırlanmış el kitapları, gerekli okuma dosyalan ve bülten tahtaları üzerinde yer alanlar gibi yazdı formlar, ayrıca yeni işe girenlerin alıştırma eğitimi için kullanılan vites teypler ve sunuş belgelerinden yararlanılabilir.
Hangi yöntem seçilirse seçilsin, verilmek istenen mesajın, üst yönetim tara­ntıdan desteklendiği ve onaylandığı görünür olmalı ve bu belgelerle güçlendirilme­lidir.
Üst yönetim kalite politikasını yazdıktan sonra, anlaşılması sağlanmalı, eyle­me konulmalı ve organizasyonun her düzeyindeki insanlar tarafından korunmalıdır. Bu gereksinme genellikle, nezaretçiler tarafından iş eğitimi sırasında ve/veya öğ­rencilerin prosedürlerin belirli politikayı, nasıl desteklemesi gerektiğini açıklama­ları yoluyla gerçekleşebilir.
İş faaliyetleri ile kalite politikası arasındaki ilişkiyi güçlendirmek için, sürek­li devam eden bir program ile bilgileri tazeleme eğitimi veya bazı performans izle­me şekilleri gerekli olabilir.
1.4.1.2. Organizasyon

Üst yönetim, organizasyondaki kaliteye etki yapan işleri yöneten, uygulayan veya doğruluğunu tahkik eden insanların sorumluluğu, yetkisini ve aralarındaki ilişkilerin tanımlanmış olduğunu görmelidir. Her ne kadar bu hususun, özellikle bel­gelenmesi istenmemekte ise de, bölümün amacının yerine getirilmesi için gerekli olmaktadır.
Bu bilginin etkin ve güvenilir bir biçimde iletilmesi için mümkün yöntemler, iş tanımlan, kalite sorumluluklarını gösteren organizasyon şemaları, el kitapları, prosedür belgeleri veya ayrıntılı iş talimatlarıdır.
Her organizasyon ISO 8402'de tanımlandığı gibi, hangi faaliyetlerin kaliteyi etkilediğini, hangilerinin etkilemediğini belirlemelidir. Ayrıca, bu bölüm; insanla­rın kalite iyileştirme için olmalarını sağlamak için aşağıda belirtilen hususlara ser­bestlik ve yetkiye sahip olmaları gereği üzerinde durmaktadır.
1. Kalite uygunsuzluğunu önlemek için gerekli eylemleri başlatmak.
2. Kalite problemlerini tespit etmek ve kaydetmek.
3. Tüm iletişim kanallarım kullanarak çözüm önermek, çözümü gerçekleş­tirmek veya başlatmak.
4. Uygulanan çözümlerin geçerliliğini kanıtlamak.
Uygun olmayan ürünlerin, kusur nedenleri teşhis edilip düzeltilene kadar
gelişmelerini izlemek veya bunun hesabını vermek
  Alıntı ile Cevapla