Büyük Beşiktaş Taraftar Projesi , özünde Beşiktaş Jimnastik Kulübüne üyeliği kolaylaştıracak , dünya üzerinde 20 milyona yakın taraftarı olduğu öngörüsünden yola çıkarak , bu sevdalı kitleleri kulübün bir parçası yapmayı düzenleyecek , bu kitlenin maddi imkanlarını da zorlamadan, olabildiğince çok katılıma en kolay yöntemle ulaşabilecek , ve bu yöntemle kısa vadede kulübe maddi kaynak yaratacak , orta vadede üye sayısının artmış olması nedeniyle kulübün marka değerini üst seviyelere çekecek , uzun vade de kimseye muhtaç olmadan , spora hizmet etme ruhunu kaybetmeden , geleneksel yapısını koruyabilmiş, maddi ve manevi açıdan yıkılmayacak düzeyde güçlenmiş , sistemli bir örnek kurum olarak yaşamını sürdürebilecek hale gelmesinin yollarını açacak , bir teknik yatırım ve yönetimsel girişimi öngörmektedir. Bu vizyona bağlı olarak bir misyona da sahiptir. Projenin misyonu kulübe üyeliği kolaylaştırmak , bu yolla üye sayısını çok üst düzeylere taşıyacak kolay yöntemleri araştırmak ve uygulamaya sokulmasını sağlamaktır. Kulübün tüm süreçlerine gerçek anlamda katılımı sağlamaktır. Başarıda başarısızlıkta , sevinçte üzüntüde , ekonomik bollukta ve yoklukta , kulübün varolma nedeni olan taraftarın , aynı zamanda üyelik aidiyetine sahip birer paydaş haline getirilmelerini kolaylaştırmaktır. Genel olarak proje bunu çerçevelemektedir.
Projenin tasarımcıları , bu bahsedilen uygulamaların yapılabilmesinin en kolay yolu olarak , iletişim araçlarından günümüzde en yaygın olarak kullanılan , GSM (yani "Global System for Mobile Communications" – Türkçe'siyle "mobil iletişim için küresel sistem") sistemini kullanmayı öngörmüşlerdir. Bu uygulamalar için bir GSM operatörü ile anlaşılıp , projenin özünde hedeflenen faaliyetleri örgütlemek gerekmektedir.
Bu bir “kulüp üyeliği” faaliyeti olacağı ve faaliyetin üyelere getireceği “maddi yükümlülüklerin” yine GSM hizmeti aracılığıyla takip ve tesis edileceği öngörüldüğünden , asıl muhattap kulüpte de bu işle ilgili teknik altyapı oluşturulması zorunluluğu vardır. Operatöre iletilecek üyelikle ilgili bilgilerin ve başvuruların , kulüpte bir veri tabanında toplanması ve işlenmesi gerekmektedir. Bu anlamda işin bu kısmı kulüp yönetimi ve GSM operatörü arasında yapılacak teknik protokoller ve süreç planlaması ile halledilmelidir. GSM operatörlerinin bu anlamda çok kapsamlı şirket ve çalışma deneyimleri mevcuttur. Bu projenin ve katılımcılarının potansiyel büyüklüğü , bu açıdan GSM şirketleri için yatırımı sırtlanmayı özendirecek kapasitededir. Bunun yanında Beşiktaş JK nın da bu üye kayıt ve takip sistemini düzenleyebilmesi için bir CRM sistemi yatırımı yapması gerekebilecektir. Örneğin Microsoft gibi bir GRM sistem kurucusundan hizmet almak ve teknik altyapı ve donanımını oluşturmak gerekebilecektir. Bu CRM sistemi , GSM operatörü aracılığı ile Kulübe aktarılacak olan üyelik başvuru ve üye aday bilgilerini , veri tabanı üzerinde kayıt altına alma ve istendiği gibi işleme imkanı doğuracaktır.
Bu kısa ve kabaca bahsedilen teknik altyapının oluşturulduğu ideal ortam var kabulüyle yola devam edilirse , projede üyelik başvuru süreci için , genel olarak yapılan tartışma ve öneriler ve temel kaygılar da göz önüne alınara aşağıdaki şekilde bir yöntem idealize edilebilir. Tabii ki bu sadece bir fikri prototiptir. Projenin olması gereken tüm teknik alt yapısı , uzman GSM operatörü ve Beşiktaş JK yönetiminin atayacağı ilgili birimlerce tasarlanmalı ve en uygun yol yöntem uygulamaya sokulmalıdır. Bizim söyleyeceğimiz her teknik öngörünün , sadece genel geçer ve kısıtlı bilgi ile türetilmiş uygulama fikirleri olduğu unutulmamalıdır.