|
Ana Sayfa | Kayıt ol | Yardım | Ortak Alan | Ajanda | Bugünkü Mesajlar | XML | RSS | |
09-02-2007, 10:26 | #1 | ||
Guest
Mesajlar: n/a
|
BEYZBOL Takımalar Beyzbol, dokuzar kişilik iki takım arasında oynanan diğer pek çok spordan farkı; takımların sırayla sayı almaları ve devrelerin zamana göre değil, oyunda çıkartılan (out olan) oyuncu sayısına göre belirlenmesidir. Oyunun başında ev sahibi takımın oyuncuları, defans takımı olarak sahdaki yerlerini kendi görevlerine göre alırlar. Bu görevler şunalardır: atıcı, tutucu, birinci kaleci, ikinci kaleci, üçüncü kaleci, shortstop, sol dışsaha oyuncusu, orta dışsaha oyuncusu, sağ dışsaha oyuncusu. Bunların dışında hücum takımın kale koçları da "kale koçu kutularında" yerlerini alırlar. Bu koçların amacı, kendi takımlarının oyuncularını oyun sırasında yönetmektir. Saha Beyzbol sahasını oluşturmak için, birbiriyle dik açı yapan iki çizgi çizilir. Bunlara "faul çizgileri" denir ve uzunlukları, 98 metredir. Bunaların kesiştikleri noktaya "home base" yerleştirilir. Home base'in konduğu noktadan itibaren sağdaki faul çizgisi üzerinden ölçülerek, yaklaşık 27,43 metre uzaklığa "birinci kale" yerleştirilir. Aynı şekilde soldaki faul çizgisi üzerinde de 27,43 metre ölçülerek, bu noktaya da üçüncü kale yerleştirilir. Daha sonra, birinci kalenin yerleştirildiği noktadan, soldaki faul çizgisine bir paralel çizilir. Aynı şekilde, üçüncü kalenin yerleştirildiği noktadan, sağdaki faul çizgisine bir paralel çizilir ve bu çizglerin kesiştiği yere de ikinci kale yerleştirilir. Bu oluşturulan karenin tam ortasına da atıcı tepesi yapılır ve bunun üzerine atıcı plakası yerleştirilir.Ayrıca, home base'in sağına ve soluna vurucu kutuları, arkasınada tutucu kutusu çizilir. İki faul çizgisi arasında kalan "geçerli bölge" olarak adlandırılır. Bunların dışında kalan alana ise, "faul bölgesi" adı verilir. Kalelerin arasında kalan alan "içsaha" olarak adlandırılır. Geçerli bölgelerin içerisinde, ancak kalelerin dışında kalan alan da "dışsaha" olarak adlandırılır. | ||
|
09-02-2007, 10:27 | #2 | ||
Guest
Mesajlar: n/a
| Oyunun amacı Oyun hakemin oyna komutuyla başlar.Maçın başladığı andan itibaren hücum takımının asıl amacı, vurucularının topa vurarak sayı yapmaları, savunma takımının asıl amacı da rakip oyuncuları oyun dışı bırakarakhem sayı yapmalarını engellemek, hem de devreyi bitirmektir. Devrenin bitirilmesi: Eğer avunma takımı, rakip takımdan üç oyuncuyu out yapabilirse, takımlar yer değiştiriler. Buna "yarım devre" denir. Bu durumda savunma takımı hücum olur hücum takımıda savunma olur. Aynı şekilde savunma ouyncuları hücum takımının üç oyuncusunu out etmeye çalışır. Beyzbol 9 devreden oluşur. Savunma takımının, rakip oyuncuları out yapması:Savunma takımı, rakip oyuncuları şu şekillerde out yapar; (a)Strikeout: Atıcı, hızlı ya da falsolu toplar atarak, vurucunun topa vurmasını engellemeye çalışır. Ancak bunu yaparken, topu istedği yere atamaz. Top mutlaka "vuruş bölgesi" olarak adlandırılan alanın içinden geçmelidir. Bu alan, vurucunun vurucu kutusunda aldığı vuruş pozisyonuna göre belirlenir. Vuruş bölgesi; home base'in üzerinde ve yaklaşık olarak vurucunun göğüs hizası ile dizleri arasında kalan alandır. Yapılan atışın buradan geçip geçmediğine plaka hakemi karar verir. Eğer vurucu, vuruş bölgesinin dışından geçen bir topa vurmaya çalışmazsa, bu top "ball" olarak değerlendirilir. Bir atıcının vurucuya dört ball atması durumunda vurucu vuruş yapmasına gerek kalmadan birinci kaleye ilerleme hakkı kazanır. Buna "yürüme" ya da base-on-balls adı verilir. Eğer vurucu topa vurmaya çalışır ve ıskalarsa, bu bir "strike" dır. Ya da vuruş bölgesinden geçen bir atışa vurmazsa,ya da vurduğu top faul bölgesine düşerse, yine strike olur. Üç strike yapan vurucu out olur. Ancak, üçüncü strike'da top faul bölgesine düşerse, bu strike olarak değerlendirilmez ve üçüncü strike oluşmaz. Dolayısıyla iki strike ile vurucu vuruşa devam eder. | ||
09-02-2007, 10:27 | #3 | ||
Guest
Mesajlar: n/a
| (b)Tag Out: Bir vurucu geçerli bir vuruş yaparsa, "vurucu-koşucu" adını alır ve bundan sonra, birinci kaleye ulaşmak ve sırasıyla diğer kalelere dokunmak zorundadır. Oyun bir köşe kapmaca oynu gibidir eğer köşedeyseniz out olamazsınız ama değilseniz ve defans oyuncusu elinde topla size dokunursa out olursunuz. (c)Force Out: Bir koşucunun arkasındaki tüm kalelerde koşucular bulunuyorsa ve eğer vurucu geçerli vuruş yaparsa, bu durumda ForcePlay ortaya çıkar. Çünkü, vurucu artık vurucu koşucudur ve birinci kaleye mutlaka ulaşması gerekmektedir. Bir kalede birden fazla koşucu olamayacağı için, eğer birinci kalede bir koşucu varsa, bu koşucu mutlaka ikinci kaleye ilerlemek zorundadır.Bu böylece devam eder. ForcePlay'in ortaya çıkması durumunda, topa sahip olan savunma oyuncusu bir koşucunun gitmek zorunda olduğu kaleye dokunarak onu out yapabilir. (d)FlyOut: Eğer bir vurucunun yaptığı geçerli vuruş sonunda, vurmuş olduğu top yere düşmeden önce havada yakalanırsa, vurucu out olur. (e)Müdahale sonucu out: Defans takımının oyununu seyirciler veya hücum takımı tarafından zorlaşması durumunda, hakem tarafında bir veya daha fazla koşucu out ilan edilebilir. Hücum takımının sayı yapması: (a)Kale Koşusuyla: Vurucu geçerli atış yaptıkça ilerleyen koşucular son kaleye vardıklarında bir sayı yapmış oluyorlar. Bir devrede ne kadar çok koşucu varırsa okadar sayı kazanılır. Eğer vurucunun yaptığı geçerli vuruş sahanın dışına çıkarsa "home run" olur ve vurucu dahil bütün kalelerdeki bütün koşucular sırayla son kaleye varırlar. Bu esnada savunma oyuncuları birşey yapamazlar. (b)Kale Çalınmasıyla: Koşucular, atıcının atış pozisyonunu almasının ardından, atış yapılmadan önce kalelerini terkederek bir sonraki kaleye ulaşmayı deneyebilirler. Buna "çalma" (stealing) adı verilir. (c)Kale ödülleriyle: Koşucular, balk yapması, yürütmesi, defans müdahalesi gibi oyun kurallarının gerektirdiği durumlarda, gene oyun kurallarının belirlediği kadar kale ilerlemekle ödüllendirilir. | ||
09-02-2007, 10:27 | #4 | ||
Guest
Mesajlar: n/a
| Mazemeler Oyunda kullanılan top; mantar, kauçuk yada benzer bir malzemenin etrafına sarılmış pamuk ipliğinin iki şerit halinde inek yada at derisi ile kaplanıp sıkıca dikilmesiyle elde edilen küresel bir toptur. Topun ağırlığı 5 ons (1 kg=35,27 ons) ve çevresi 9 inç olmalıdır. Oyunda kullanılan sopa en kalın yeri 2.75 inç'i, uzunluğuda 42 inç'i geçmeyen pürüzsüz ve yuvarlak tek parça ahşaptan yapılacaktır. | ||
Bu konuyu arkadaşlarınızla paylaşın |
Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir) | |
| |