Beşiktaş Forum  ( 1903 - 2013 ) Taraftarın Sesi


Geri git   Beşiktaş Forum ( 1903 - 2013 ) Taraftarın Sesi > Eğitim Öğretim > Dersler - Ödevler - Tezler - Konular > Ekonomi

Cevapla
 
LinkBack Seçenekler Stil
Alt 13-02-2007, 21:43   #1
Dişi Kartal
 
NuraN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
180 milyon doları bulan tıraş pazarı Arko’yu da bıçakçı yaptı

Toplam 2.5 milyar dolar olduğu kabul edilen Türkiye kişisel bakım pazarından sadece yüzde 10 pay alabilen erkekler, şirketlerin ilgisini çekmeye devam ediyor. Daha çok tıraş öncesi ve sonrası ürünleriyle iddialı olan Arko, ’adam gibi bakım’ sloganıyla 180 milyon dolarlık tıraş bıçağı pazarına girme kararı aldı.

KİŞİSEL bakım denilince akla önce kadınlar gelse de, kendine özen gösteren erkeklerin sayısındaki artış bu sektörde faaliyet gösteren firmaların dikkatinden kaçmıyor. Tıraş ise erkek bakımında en büyük kategoriyi oluşturmaya devam ediyor. Toplam 250 milyon dolar olarak kabul edilen erkek bakım ürünlerinde tıraş bıçağı 180 milyon dolarla en büyük payı alıyor. Türkiye’nin en eski sabun ve kişisel bakım ürünleri üreticilerinden biri olan Evyap da, erkek bakımını öncelikleri arasına alan firmalardan biri. Arko markasıyla bu alanda "adam gibi bakım" sloganıyla büyümeyi hedefleyen firma, tıraş öncesi ve sonrası ürünlerden sonra doğrudan tıraş bıçağına giriyor.

2.5 MİLYAR DOLARLIK BAKIM: Arko’nun erkek bakım serisi yolculuğunun 1957 yılında tıraş sabunuyla başladığını hatırlatan Kategori Pazarlama Müdürü Burç Üstün, daha sonraki yıllarda ürün gamına katılan krem, köpük ve jel ile birlikte tıraşa hazırlık ürünlerinde pazar lideri olduklarını belirtti. Arko’nun Türkiye’de ilk tıraş kolonyası, ilk tıraş sonrası krem gibi yeni kategorilerle iddialı bir şekilde büyüdüğünü belirten Üstün, pazara ilişkin bu bilgileri verdi: "Hızlı tüketim malları olarak baktığımızda pazarın büyüklüğü 32 milyar dolar. Bunun 2.5 milyar dolarını kişisel bakım oluşturuyor. Erkek ürünleri ise burada 250-280 milyon dolarlık bir kategori. Ancak erkeklerin bu pazardan aldığı pay hızla büyüyor. Arko ise bu pazarın ancak 40-50 milyon dolarlık bölümünde faaliyet gösteriyor. Ancak Arko markası kabuk değiştiriyor ve ’adam gibi bakım’ sloganıyla bu pazardaki ağırlığını artırmayı hedefliyor."

TIRAŞ İLK SIRADA: Geçen yılın sonunda piyasaya sürdükleri tıraş sonrası krem ile ürün çeşitliliği konusunda iyi bir çıkış yaptıklarını söyleyen Burç Üstün, yeni girişimlerinin ise doğrudan tıraşa yönelik olduğunu açıkladı. Erkek bakımında tıraşın 180 milyon dolarla en büyük payı aldığını belirten Üstün, "Yaptığımız araştırmalar Arko markasının da bu alanda olması gerektiğini gösterdi. Tüketicimizin Arko markalı tıraş bıçaklarını kullanacağını gördük ve biz de bu pazara girmeye karar verdik" dedi. Üstün 180 milyon dolarlık tıraşın yüzde 80’ini kullan-at bıçakların oluşturduğunu belirtirken, Arko’nun da 4 değişik ürünle girdiği bu alanda tercihi kullan-at bıçaklardan yana yaptığını kaydetti.

PAZAR YILDA YÜZDE 6 BÜYÜYOR: Mevcut iki markanın pazarın yüzde 90’larına hakim olduğunu söyleyen Üstün, hedeflerini şöyle açıkladı: "Tıraş bıçağı pazarı yılda ortalama yüzde 6-7 büyüyor. Arko olarak biz de bu pazarda yer almak ve portföyümüzü tamamlamak istedik. Bıçağımız Amerika’dan geliyor, orada bizim için özel üretiliyor. Biz burada sapını ve ambalajını yapıyoruz. Ürünlerimiz geçen yıl nisan ayından bu yana Rusya ve Ukrayna’da satılıyor. İyi bir reaksiyon aldık."

Rus ve Ukraynalı erkekler Arko’yu pazar lideri yaptı

ERZURUM’da 1927’de sabun üretimiyle sektöre giren Evyap, bugün sabundan duş jeline, şampuandan tıraş ürünlerine, kremden deterjana, bebek bezinden diş macununa kadar bir çok markasıyla 100’ü aşkın ülkeye ihracat yapıyor. Türkiye sabun ihracatının yüzde 70’ini gerçekleştiren Evyap, Arko markası ile de birçok ülkeye satış yapıyor. Arko tıraş ürünlerinin Türkiye’nin yanı sıra Rusya ve Ukrayna’da lider marka olduğunu belirten Burç Üstün, şu bilgileri verdi: "2006 yılı sonu itibariyle Rusya’da tıraş hazırlık ürünleri Türkiye pazarının 3 katı büyüklüğünde. Evyap yüzde 20 tonaj payıyla bu pazardaki ikinci firma, tıraş kremlerinde de pazar lideri, tıraş köpüğünde ise 2’nci sırada. Ukrayna’da ise tıraş kremi ve traş köpüğünde Arko bir numara. Bu ülkede tıraşa hazırlık ürünleri pazarı Türkiye pazarınının 2 katı büyüklüğünde. Evyap yüzde 40 tonaj payıyla Ukrayna’da lider."

Türk erkeği sofistike ürünlere sıcak bakmıyor

EVYAP’ın 417 milyon dolarlık cirosunun içinde Arko markalı ürünler yüzde 20’lik pay alırken, Arko markalı ürün satışlarının yüzde 60’ını tıraş ürünleri oluşturuyor. Yeni tıraş bıçağı lansmanı ile Arko erkek bakım kategorisinde bu yıl yüzde 25 oranında büyümeyi planladıklarını söyleyen Burç Üstün, pazara yeni ürünler sunacaklarını da açıkladı. Rusya ve Ukrayna’da Arko markasıyla erkeklere özel duş jeli, roll-on gibi ürünleri de bulunduğuna dikkat çeken Üstün, şunları söyledi: "Türkiye’de de sadece tıraşta kalmak istemiyoruz. Bir erkeğin neler kullandığı düşünülürse Arko için potansiyel taşıyan pek çok kategori var. Ancak Türk erkeği öyle sofistike ürünleri sevmiyor. Bu ürünleri kullanan belli bir kitle var ama geneli bakımını temel ürünlerle yapıyor. Tıraş sonrası krem ile erkek bakımında iyi bir başlangıç yaptık ama öyle kırışıklık giderici krem, gözaltı kremi gibi planlarımız yok."
__________________
Gönlümle baş başa düşündüm demin;
Artık bir sihirsiz nefes gibisin.
Şimdi tâ içinde bomboş kalbimin
Akisleri sönen bir ses gibisin.

Mâziye karışıp sevda yeminim,
Bir anda unuttum seni, eminim .
Kalbimde kalbine yok bile kinim .
Bence artık sen de herkes gibisin.

Eylül 2008


NuraN Ofline   Alıntı ile Cevapla
Cevapla

Bu konuyu arkadaşlarınızla paylaşın


Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir)
 

Yetkileriniz
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-KodlarıKapalı
Trackbacks are Açık
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık




Türkiye`de Saat: 07:49 .

Powered by vBulletin® Copyright ©2000 - 2008, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.3.2

Sitemiz CSS Standartlarına uygundur. Sitemiz XHTML Standartlarına uygundur

Oracle DBA | Kadife | Oracle Danışmanlık



1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 256 257 258 259 260 261 262 263 264 265 266 267 268 269 270 271 272 273 274 275 276 277 278 279 280 281 282 283 284 285 286 287 288 289 290 291 292 293 294 295 296 297 298 299 300 301 302 303 304 305 306 307 308 309 310 311 312 313 314 315 316 317 318 319 320 321 322 323 324 325 326 327 328 329 330 331 332 333 334 335 336 337 338 339 340 341 342 343 344 345 346 347 348 349 350 351 352 353 354 355 356 357 358 359 360 361 362 363 364 365 366 367 368 369 370 371 372 373 374 375 376 377 378 379 380 381 382 383 384 385 386 387 388 389 390 391 392 393 394 395 396 397 398 399 400 401 402 403 404 405 406 407 408 409 410 411 412 413 414 415 416 417 418 419 420 421 422 423 424 425 426 427 428 429 430 431 432 433 434 435 436 437 438 439 440 441 442 443 444 445 446 447 448 449 450 451 452 453 454 455 456 457 458 459 460 461 462 463 464 465 466 467 468 469 470 471 472 473 474 475 476 477 478 479 480 481 482 483 484 485 486 487 488 489 490 491 492 493 494 495 496 497 498 499 500 501 502 503 504 505 506 507 508 509 510 511 512 513 514 515 516 517 518 519 520 521 522 523 524 525 526 527 528 529 530 531 532 533 534 535 536 537 538 539 540 541 542 543 544 545 546 547 548 549 550 551 552 553 554 555 556 557 558 559 560 561 562 563 564 565 566 567 568 569 570 571 572 573 574 575 576 577 578 579 580